ایرانیان جهان
توسعه همکاریهای ایران با کشورهای خارجی در زمینه انرژی بادی
دوشنبه 20 آذر 1396 - 6:53:37 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- دکتر حسین آفریده دبیر نشست امکان سازی انرژی باد در ایران که با حضور کشورهای مختلف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس با هدف توسعه انرژی های تجدید پذیر در کشور با حضور کشورهای خارجی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نشست امکان سازی انرژی باد در ایران یک روزه است و عصر امروز به پایان می رسد، خاطر نشان کرد: دانشگاه های برلین، دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان های مختلف در این نشست حضور دارند.

آفریده عنوان کرد: همچنین شرکتهای علاقمند به دانش انرژی تجدید پذیر در ایران در این نشست حضور دارند تا نظرات خود را در این زمینه اعلام کنند.

رئیس دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه کشور آلمان از سال 2003 تا2017 به میزان 5 برابر انرژی بادی را در کشور خود رشد داده است، خاطر نشان کرد: در ایران الگوسازی استفاده از انرژی های تجدید پذیر مهم است و نیاز است که سیاست های این موضوع در نظر گرفته شود.

به گفته دبیر نشست امکان سازی انرژی بادی در ایران، در نظر داریم موانع، گلوگاهها و مسیر های استفاده از این انرژی را در این نشست تعیین کنیم.

وی گفت: تبادل نظر در این زمینه می تواند راهگشای استفاده هر چه بیشتر انرژی بادی در کشور باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم که در پایان این نشست همکاری مشترک با کشور آلمان و سایر کشور ها فراهم شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5466/توسعه-همکاریهای-ایران-با-کشورهای-خارجی-در-زمینه-انرژی-بادی
بستن   چاپ