ایرانیان جهان
مرکز نوآوری پهپاد در کشور راه‌اندازی می‌شود
پنجشنبه 16 آذر 1396 - 6:31:02 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- منوچهر منطقی با اشاره به اهمیت صنعت پهپاد در کشور، گفت: با توجه به اهمیت بالای صنعت پهپاد در کشور،  مرکز نوآوری پهپاد به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد که این مرکز حلقه ارتباطی صنعت، نخبگان و شرکتهای دانش‌بنیان فعال در حوزه پهپادی خواهد بود.

وی افزود: این مرکز نیازهای صنعت پهپاد و ایده‌ها را دریافت می‌کند و توسط شرکتهای دانش‌بنیان آنها را پرورش داده و به مرحله تجاری‌سازی می‌رساند.

به گفته منطقی، دو محصول حوزه هوافضا در کشور، نیاز به مدیریت بیشتر و اتکا به توانمندی‌های داخلی دارد که این دو حوزه شامل «پهپادهای تجاری» و «ماهواره‌های کوچک» می‌شود که در این دو حوزه استفاده از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: در حوزه پهپاد به خودکفایی رسیده‌ایم و شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در این زمینه فعال هستند؛ البته موانعی چون مشکلات امنیتی و نبود بازار در این حوزه وجود دارد که تلاش برای رفع این موانع آغاز شده است.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی از رفع قابل قبول موانع امنیتی در توسعه صنعت پهپادی خبر داد و بیان کرد: برای ایجاد بازار پهپاد در کشور نیز اقداماتی داشته‌ایم که یکی از این اقدامات انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌های نیازمند به استفاده از پهپادها است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، وی در ادامه گفت: از پهپادها می‌توان در حوزه پایش جنگل‌ها، پایش معادن، پایش سطح شهر و غیره استفاده کرد، به همین دلیل می‌توانیم از سازندگان بخواهیم که پهپادهایی منطبق با نیاز مشتری‌های خود و با کمترین قیمت طراحی و تولید کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5439/مرکز-نوآوری-پهپاد-در-کشور-راه‌اندازی-می‌شود
بستن   چاپ