ایرانیان جهان
آغاز فصل جدید همکاری‌های آموزش پزشکی ایران و کوبا
دوشنبه 13 آذر 1396 - 6:38:18 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر اسدی لاری در مراسم آشنایی وزیر بهداشت کوبا با نظام آموزشی ایران با تاکید بر لزوم بهره برداری دو کشور ایران و کوبا از تجربیات آموزشی یکدیگر در حوزه بهداشت و درمان ادامه داد: تاکنون همکاری‌های ما در حوزه ساخت واکسن بوده که حتما ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از این پس فصل جدیدی در همکاری های دو کشور کوبا و ایران اضافه خواهد شد، افزود: با رهنمون های وزیر بهداشت در زمینه های آموزش علوم پزشکی همکاری های بیشتری با کشور کوبا خواهیم داشت و از تجربیات این کشور استفاده خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل گفت: مسئولیت هماهنگی‌ها برای همکاری های بیشتر با کشور کوبا در سطح کشور، بعد از این با دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از این پس فصل جدیدی در رابطه با همکاری های دو کشور ایران و کوبا آغاز خواهد شد.

لزوم همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی بین ایران و کوبا

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود ناصری پور نیز در این مراسم طی سخنانی اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران یکی از دانشگاه های برتر کشور ایران است که سابقه تشکیل آن به قبل از انقلاب برمیگردد و توسط سازمان های بین المللی اعتبار بخشی شده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر این دانشگاه 11 دانشکده،46 مرکز تحقیقاتی،2انستیتوی مستقل به همراه 11 بیمارستان اموزشی و 7 بیمارستان درمانی دارد و بیش از 5 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه ایران هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: بیش از 900 عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی ایران مشغول به فعالیتند که بسیاری از آن ها افراد شناخته شده در سطح ملی هستند.

وی گفت:  در حال حاضر بیش از 9 هزار دانشجو در 105 گروه آموزشی و 200 رشته مختلف مشغول به تحصیل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: یکی از بزرگترین کتابخانه های دانشگاه های ایران در دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد و این کتابخانه به صورت سیستم دیجیتال اغلب مراکز آموزشی را پشتیبانی می کند.

وی تاکید کرد: ماموریت ما در سال های اینده حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم  و کارآفرینی و خلق ثروت است و نهادهایی را نیز در این رابطه تشکیل داده ایم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه و همچنین در زمینه فناوری های نوین علوم پزشکی با کشور کوبا همکاری هایی داشته باشیم.

دکتر ناصری پور گفت: امیدواریم در مدتی که هیات کوبایی و وزیر بهداشت کوبا در ایران هستند بتوانیم تفاهم نامه های دو جانبه ای را با یکدیگر امضا کنیم که منجر به عقد قراردادهای مختلفی در زمینه آموزش، پژوهش و درمان شود و دو کشور از تجارب یکدیگر بهره مند شوند.

در ادامه این مراسم دکتر روبرتو مورالس اوهدا وزیر بهداشت کوبا با بیان اینکه امیدواریم حضور ما در ایران و تبادل نظر و افکار با مسئولان این کشور به ما اجازه بدهد روز به روز همکاری‌های خود را در حوزه آموزش علوم پزشکی ادامه دهیم، گفت: همکاری‌های بهداشتی و درمانی بین ایران و کوبا می‌تواند برای جوامع دو کشور مفید باشد و نظام بهداشتی و درمانی کشور را متحول کند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندیم روز به روز همکاری‌های خود را با کشور ایران افزایش دهیم و امیدواریم بتوانیم در چارچوب گسترش این روابط از تجربیات خوب و ارزشمند دوستان ایرانی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت کوبا افزود: برای افزایش همکاری‌های بیشتر با ایران آمادگی داریم، هر آنچه که در توان داریم در حوزه بهداشت و درمان در خدمت همکاران ایرانی قرار دهیم تا دو کشور انقلابی بتوانند با اتحاد و ائتلاف قوی در عرصه بین المللی ظاهر شوند.

دکتر روبرتو مورالس اوهدا در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در چارچوب اراده محکمی که بین دو کشور وجود دارد، می‌توان در قالب انعقاد توافقنامه در حوزه آموزش علوم پزشکی و ساخت واکسن فعالیت‌های بسیار مهمی را انجام داد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5427/آغاز-فصل-جدید-همکاری‌های-آموزش-پزشکی-ایران-و-کوبا
بستن   چاپ