ایرانیان جهان
سمینار معرفی دستاوردهای حوزه فناوری ایران در چین برگزار شد
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 7:09:18 AM
ایرنا
سرزمین ایرانیان- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو در این همایش گفت: گردهمایی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در صنایع الکترونیک و فن آوری اطلاع رسانی، تلاشی در راستای تقسیم اطلاعات برای همکاری های بیشتر در این عرصه هاست.
خلیل شیرغلامی گفت: کشورهایی که در این اجلاس شرکت کرده اند دارای دانش و فن آوری های ذی ربط هستند و توان بالقوه ای در عرصه فن آوری های پیشرفته و نوین دارند و از جمله ایران در این راستا دارای فن آوری های قابل توجهی است.
به گفته وی، ایران همیشه در طول تاریخ مهد علوم پزشکی و دارویی ، ریاضیات ، نجوم و فلسفه بوده است و اکنون نیز به دنبال احیای دوران طلایی در زمینه های فن آوری های نوین و پیشرفته و صنایع الکترونیک است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو اظهار داشت: ایران همچنین یک بازار گسترده و منبع قابل توجهی از دانش و نوآوری است و بسیاری از استعدادها را در درون خود جای داده است و دانشمندان ایرانی اکنون در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارند.
به گفته وی، بسیاری از دانشمندان ایرانی در کنار دستگاه های دولتی و موسسات ذی ربط می کوشند تا در این عرصه ها توان بالقوه خود را بالفعل کرده و با کشورهای دیگر همکاری های برجسته تری داشته باشند.
شیرغلامی گفت: ایران در طول چند دهه گذشته از طریق آموزش و برگزاری دوره های آموزشی در بخش های مختلف هوا و فضا، پزشکی، علوم و فنون و ساختارهای سلولی و تحقیقات مرتبط با شبیه سازی و زیست شناسی، به موفقیت ها و پیشرفت های شایانی دست یافته است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو افزود: ایران اکنون بر این اساس در زمره پنج کشور برتر در زمینه تولید علم و فن آوری نانو در دنیا قرار دارد رشد تولیدات علمی در ایران در سال های اخیر جزو سریعتر رشد ها در دنیا بوده است.
شیرغلامی گفت: ایران هدف خود را سال 2025 میلادی قرار داده است که براساس یک برنامه کلی و مدون و نوآوری بتواند 2.5 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی خود را به تحقیقات اختصاص دهد.
او گفت: افزون بر این ایران در تلاش است تا شمار محققان آکادمی های علوم و دانشجویان دانشگاه ها را افزایش داده و دوره های آموزشی و فنی بیشتری برگزار کند و همچنان در زمینه علوم جدید و شبیه سازی و فن آوریهای نوین، دستاوردهای بیشتری داشته باشد و در همین ارتباط خواستار گسترش همکاری های فنی و علمی با چین است.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو افزود: ایران و چین دو کشور دارای همکاری در عرصه های مختلف از جمله فن آوری های پیشرفته و نوین هستند و پیشرفت های آنها در سال های اخیر در این تبادلات چشمگیر بوده است از جمله می توان به همکاری های بین شرکت ها و دستگاه های علوم و فنون نانو در مناطق مختلف دو کشور اشاره کرد.
دانش دوست رایزن فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن نیز در این نشست در سخنانی دستاوردها و پیشرفت های کشورمان در حوزه فناوری های پیشرفته و نوآوری را تشریح کرد.
در ادامه این نشست چند شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه، در خصوص تولیدات و ابتکارات خود توضیحاتی ارائه دادند و پس از آن نشست شرکت های ایرانی و چینی با یکدیگر برگزار شد.
نمایشگاه فناوری پیشرفته چین که هر سال در شهر `شنزن` این کشور برگزار می گردد، امسال نیز با حضور شرکت هایی از کشورمان دایر شد.
فناوری های اطلاعات و ارتباطات، انرژی های نو، فناوری های زیستی، شهر هوشمند، روباتیک و بسیاری از فناوری های دیگر در این نمایشگاه عرضه شده است.
این نمایشگاه یک بخش ویژه برای کشورهای خارجی با عنوان یک کمربند - یک جاده در نظر گرفته است که در آن در حدود 30 کشور اقدام به برپایی غرفه نموده اند.
جمهوری اسلامی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن و سرکنسولگری کشورمان در گوانجو، با هیاتی افزون بر 40 نفر از 25 شرکت دانش بنیان، در این نمایشگاه شرکت کرده است.
از این تعداد 5 شرکت دانش بنیان در پاویون کشورمان اقدام به برپایی غرفه و معرفی محصولات خود نموده اند.
محصولاتی همچون سوییچ های مخابراتی نسل جدید، فناوری های سلامت و ایمن سازی در برابر امواج، روبات های صنعتی، ربات های خانگی، نانوسکوپ و فناوری های پردازش دیجیتال از جمله مواردی است که شرکت های ایرانی به ارائه آن پرداخته اند.
نمایشگاه مذکور تا فردا ادامه دارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5378/سمینار-معرفی-دستاوردهای-حوزه-فناوری-ایران-در-چین-برگزار-شد
بستن   چاپ