ایرانیان جهان
ورود حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد به فن‌بازارها
دوشنبه 29 آبان 1396 - 1:30:04 PM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر هنگامه بختیار با اشاره به تأکیدات مسؤولان عالی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تحول در حوزه علوم پزشکی این دانشگاه اظهار کرد: بر این اساس حوزه علوم پزشکی به فن‌بازارهای مرتبط ورود می‌کند و ارتباط صنعت با این حوزه تقویت و گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت، استارت آپ طراحی شده است، افزود: تمرکز حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی توسعه مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر کل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه دارای 27 مرکز تحقیقاتی در 96 واحد مجری علوم پزشکی است، اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی را در واحدهایی که توانایی و قابلیت دارند، توسعه می‌دهیم.

دکتر بختیار ادامه داد: در نظر داریم در کنار مراکز رشد شتاب‌دهنده‌ها را فعال کنیم و یک جهش جدی در حوزه علوم پزشکی در ارتباط با صنعت داشته باشیم.

وی به شکل‌گیری شورای عالی سیاست‌گذاری مرکز تحقیقاتی در علوم پزشکی اشاره و تصریح کرد: ارزشیابی مراکز تحقیقاتی به صورت آنلاین و سالانه بر  اساس شاخص‌های مرتبط و آیین‌نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود. اما ارزشیابی مستمر را نیز داریم.

دکتر بختیار تصریح کرد: از آنجایی که یکی از ابزارهای موفقیت در پژوهش استفاده از نیروهای توانمند و فعال به نام دانشجو است، کمیته تحقیقات دانشجویی را بر اساس الگویی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و به واحدهای مجری علوم پزشکی ابلاغ کرده‌ایم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5364/ورود-حوزه-علوم-پزشکی-دانشگاه-آزاد-به-فن‌بازارها
بستن   چاپ