ایرانیان جهان
آغاز کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب در ارومیه
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 1:10:05 PM
ایرنا
سرزمین ایرانیان- رئیس انجمن جراحان و مغز اعصاب ایران روز چهارشنبه در آئین افتتاح این کنگره سه روزه، افزود: اطلاعات علمی در این کنگره بین المللی در زمینه های تومور، تروما، اطفال، ستون فقرات، عروق مغزی و اعصاب محیطی به 2 زبان انگلیسی و فارسی ارائه می شود.
سید ابراهیم کتابچی با اشاره به فعالیت های انجمن جراحان و مغز اعصاب ایران، اظهار کرد: راه اندازی شاخه های انجمن در 14 استان کشور دنبال می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی ها و رایزنی های صورت گرفته در این هفته انجمن جراحان مغز و اعصاب آذربایجان متشکل از استان های آذرایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل راه اندازی شود.
وی افزود: هفته آینده نیز شاخه انجمن جراحان مغز و اعصاب استان مازنداران شروع به کار می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در آیین آغاز به کار این کنگره گفت: 140 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که 45 مقاله از این تعداد در قالب سخنرانی و 86 مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.
جواد آقازاده با اشاره به سابقه تاریخی شهر ارومیه در ایجاد نخستین کلینیک مدرن در سال 1835 میلادی، افزود: این شهر در عرصه علم پزشکی دارای سوابق دیرینه است.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت راهبردی و همسایگی با چهار کشور طی سال ها از بسترهای پیشرفت محروم بوده اما با همت دولت تدبیر و امید گام های خوبی برای توسعه این استان برداشته شده است.
وی ارتقای رتبه آذربایجان غربی از رده 29 در عرصه سلامت به هفت را از نتایج توجه دولت به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در این استان عنوان کرد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای 6 دانشکده پزشکی بوده و در تمامی رشته ها دارای مقطع دکتراست و هم اکنون چهار هزار و 500 دانشجو در مقاطع مختلف در دانشکده های این دانشگاه تحصیل می کنند.
به گزارش ایرنا، کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران از تاریخ 24 تا 26 آبان ماه جاری با همت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و با همکاری انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران در سالن آمفی تئاتر مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود. در این کنگره 25 نفر از اساتید برجسته از کشور مختلف جهان حضور دارند و به بحث و تبادل نظر در مورد آخرین پدیده های جراحی مغز بزرگسالان و اطفال می پردازند.
در کنار کنگره نمایشگاه تجهیزات پزشکی از 11 شرکت داخلی و خارجی دایر شده و یک از غرفه های این نمایشگاه نیز به بیمارستان آمریکایی دانشگاه کوچ اختصاص یافته است.
این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای کلیه حرفه های مرتبط با مغز و اعصاب است.
به گزارش ایرنا رشته‌ جراحی‌ مغز و اعصاب‌ در ایران‌ حدود هفت دهه قبل‌ توسط‌ 2 نفر از اساتید این‌ رشته پروفسور ` نصرت‌الله‌ عاملی`‌ و پروفسور `ابراهیم‌ سمیعی` و‌ براساس‌ استانداردهای‌ روز دنیا پایه‌گذاری‌ شد.
اکنون‌ با گذشت‌ حدود 6 دهه‌ از تاسیس‌ انجمن ‌جراحی‌ مغز و اعصاب‌ ایران‌، این‌ انجمن‌ با داشتن‌ بیش‌ از 500 عضو فعال‌ از نظر علمی‌ و عملی می‌تواند جایگاه شایسته ای در عرصه بین المللی داشته باشد‌.
این‌ انجمن‌ سال‌ 1965 به‌ عضویت‌ فدراسیون‌ جهانی‌ انجمن های‌ جراحی مغز و اعصاب‌ درآمد.
ارومیه در علم پزشکی تاریخچه درخشانی دارد و نخستین کلینیک مدرن کشور در سال 1835 میلادی، نخستین بیمارستان آموزشی مدرن و نخستین دانشگاه پزشکی کشور در 1880 میلادی و نخستین دانشکده پرستاری و داروسازی کشور در سال 1882 میلادی در این شهر راه اندازی شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5358/آغاز-کنگره-بین-المللی-جراحان-مغز-و-اعصاب-در-ارومیه
بستن   چاپ