ایرانیان جهان
عزم دانشگاه تهران برای حذف موانع گسترش فعالیت‌ انجمن‌های علمی
دوشنبه 22 آبان 1396 - 7:14:17 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در سومین مجمع انجمن‌های علمی دانشجویی که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی و تأکید بر اهمیت فعالیت این انجمن‌ها، گفت: به دلیل ماهیت علمی دانشگاه، فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی از اهمیت خاصی برخوردار است و بخشی از مسیر علمی دانشگاه محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها در فعالیت تشکل‌های علمی و فرهنگی دانشجویی به دلیل مشکلات مالی کشور و دانشگاه افزود: همه شما به خوبی از مشکلات مالی کشور و در نتیجه آن به بار آمدن مشکلات مالی در دانشگاه آگاه هستید. متأسفانه بخشی از برنامه‌های ما در بخش‌های مختلف به دلیل محقق نشدن بودجه با کندی حرکت روبه‌رو شده است. اما با این حال، خواهیم کوشید که این مشکلات مالی کمترین آسیب را به برنامه‌های شما در انجمن‌های علمی دانشجویی وارد کند.

دکتر سرسنگی از عزم معاونت فرهنگی دانشگاه برای از پیش رو برداشتن موانع موجود در گسترش فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی خبر داد و افزود: با کمک خود شما و استفاده از پیشنهادها و نظرات ارزشمندتان سعی کرده و خواهیم کرد که به تدریج موانع پیش روی فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی را از میان برداریم. در همین راستا موفق به حل مشکل برداشت بالاسری از درآمد تشکل‌های دانشجویی شده‌ایم و نیز در هیأت رئیسه دانشگاه مصوب شده است که حوزه‌های مالی واحدها در پرداخت این درآمدها به تشکل‌ها تعلل نکنند.

معاون فرهنگی دانشگاه با اشاره به امکان ارسال طرح‌های انجمن‌های علمی برای سه ماهه دوم نیمه دوم سال گفت: برای کمک به فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی در 6 ماهه اول سال حدود 60 طرح را مصوب کرده و هزینه‌های آن را به انجمن‌ها پرداخته‌ایم. در 6 ماهه دوم نیز تا به حال حدود 20 طرح مصوب شده و مقرر شده است برای رفاه حال دانشجویان و دادن فرصت بیشتر به آن‌ها، طرح‌های دیگر شما هم برای سه ماهه بعدی مورد پذیرش قرار گیرد.

دکتر سرسنگی در ادامه از دانشجویان خواست تا طرح‌های ویژه خود را هرچه زودتر ارسال کنند و همچنین اظهار امیدواری کرد برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه بتواند گام بزرگ دیگری برای توسعه فرهنگ در دانشگاه و قدردانی از فعالان فرهنگی در دانشگاه تهران باشد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5350/عزم-دانشگاه-تهران-برای-حذف-موانع-گسترش-فعالیت‌-انجمن‌های-علمی
بستن   چاپ