ایرانیان جهان
اشتراک تحقیقات علمی، زمینه مناسب همکاری‌های ایران و آفریقای جنوبی
یکشنبه 21 آبان 1396 - 6:45:13 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- سیدحسن هاشمی در دیدار با وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی با اشاره به این‌ که مشکلات دوکشور ایران و آفریقای جنوبی در حوزه ایدز و مالاریا تقریبا مشابه هم است، افزود: ما علاقه مند به ارتقای دانش اجتماعی در سلامت هستیم و در این زمینه معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت راه اندازی شد و انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد زیادی در کنار وزارت بهداشت حضور دارند.

 ‌هاشمی ضمن اشاره به وجود مجمع ملی سلامت به ریاست رییس‌جمهور کشورمان، افزود: این مجمع سالانه برگزار می‌شود و در استان ها مشابه این مجمع به صورت فصلی برگزار می‌شود و چنین مجمعی، فرصت خوبی برای ارتقای دانش بهداشتی مردم و حضور مردم در بحث خودمراقبتی ایجاد کرده است.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان این‌ که در حوزه آموزش پزشکی نزدیک به 100 دانشکده پزشکی وجود دارد، افزود: فارغ‌التحصیلان‌ ما در رده‌های بین المللی هم رقابت می‌کنند و رتبه ما در دنیا نشان‌دهنده جایگاه ایران در حوزه تولید علم است.

هاشمی به سابقه طولانی‌مدت و حضور فعال وزیر علوم آفریقای جنوبی در دولت این کشور اشاره کرد و افزود: از حمایت‌های خانم‌ نالدی پاندرو در ارتقای روابط میان دو کشور تشکر ‌می‌کنم.

وزیر بهداشت یکی از زمینه‌های خوب همکاری میان دو کشور ایران‌ و آفریقای جنوبی را به اشتراک گذاشتن تحقیقات علمی بیان‌ کرد ‌و گفت: می‌توانیم در ‌ حوزه هایی مانند بیوتکنولوژی که وزارت بهداشت فعال است، همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5339/اشتراک-تحقیقات-علمی،-زمینه-مناسب-همکاری‌های-ایران-و-آفریقای-جنوبی
بستن   چاپ