ایرانیان جهان
موتور جستجوی بومی تجاری سازی می شود/ الگوگیری از 3 کشور
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 6:51:56 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- محمدخوانساری بر ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسریع در فرآیند تجاری سازی جویشگر بومی تاکید کرد و گفت: در طرح جویشگر بومی به دنبال تسریع در فرآیند تجاری سازی این محصول هستیم.

وی با بیان اینکه فرآیند ایجاد فناوری، ایجاد داده های محک و توسعه پردازش مورد نیاز زبان فارسی در این پروژه به میزان بسیار خوبی انجام شده است، ادامه داد: در حوزه پذیرش موتور جویشگر بومی باید در جامعه بیشتر کار شود.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود : در این حوزه نیاز به آگاهی مدارس داریم و همچنین جویشگر خاص کودک و نوجوان را باید به عنوان زنجیره فعالیت در حوزه توسعه خدمات کودک و نوجوان در فضای مجازی، داشته باشیم.

وی گفت: البته فعالان بازار کودک و نوجوان در حال حاضر از همین جویشگر استفاده می کنند؛ اما نیاز داریم با تسریع در این حوزه، کیفیت کار را نیز افزایش دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران بر تغییر در روش اجرای جویشگر بومی تاکید کرد و گفت : ضرورت دارد که بخش خصوصی در جویشگر بومی سرمایه گذاری قابل برگشت انجام دهد.

وی تصریح کرد : البته فضای بازار سازی این کار از طرف دولت، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی با تعامل با وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، به وجود می آید مانند فعالیتهای مشابه که در کشورهای کره جنوبی، چین و روسیه انجام شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5329/موتور-جستجوی-بومی-تجاری-سازی-می-شود--الگوگیری-از-3-کشور
بستن   چاپ