ایرانیان جهان
فراخوان جذب اعضای هیأت علمی در شورای علوم تحقیقات
یکشنبه 14 آبان 1396 - 6:57:40 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- مصطفی کاظمی در خصوص هدف دبیرخانه در جذب اعضای جدید برای کمسیون های شورای عتف گفت: دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به‌منظور ارتقای کیفی و ترمیم و انتخاب اعضای جدید کمیسیون‌های تخصصی خود، اقدام به فراخوان از مراکز علمی جهت جذب افراد واجد شرایط  کرده است.

معاون اجرایی دبیرکل شورای عالی عتف در ادامه افزود:، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1383 با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری در کشور تشکیل شده و به موجب قانون، مصوبه‌های آن پس از ابلاغ ریاست محترم جمهور، برای کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجراست.

وی ضمن اشاره به وظایف این شورا اظهار داشت : این شورا وظایف متعددی همچون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کلان، حمایت و تامین منابع حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و پایش و ارزیابی را بعهده دارد. این شورا متشکل از 11 کمیسیون تخصصی است که هر یک دارای اعضای حقوقی و حقیقی هستند که برای دوره‌ای چهارساله طی فرآیندهایی مشخص انتخاب شده و در حوزه‌های تخصصی مربوطه به ارایه مشاوره‌های تخصصی می‌پردازند.

کاظمی در خصوص شرایط جذب اعضای هیات علمی در کمسیون های دبیرخانه شورای عالی گفت: آشنایی با ساختار دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی و فرآیندهای کاری آنها؛ داشتن سابقه فعالیت اجرایی حرفه‌ای در حوزه پژوهش و فناوری؛ آشنایی با ساختار سیاست‌گذاری حوزه پژوهش و فناوری در کشور و دارای رتبه دانشیار و بالاتر از نظر علمی را از جمله شرایط جذب اعضای هیات علمی در کمسیون های عتف عنوان کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5307/فراخوان-جذب-اعضای-هیأت-علمی-در-شورای-علوم-تحقیقات
بستن   چاپ