ایرانیان جهان
جایزه علوم آب اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا به یک ایرانی رسید
شنبه 13 آبان 1396 - 7:11:28 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا، جایزه علوم هیدرولوژیک (آب) محققان جوان را به دکتر امیر آقاکوچک اعطا کرد.

دکتر امیر آقاکوچک، دانشیار دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین، یکی از شناخته شده ترین متخصصان جوان و محققی تأثیرگذار در علوم هیدرولوژیک (آب) است که توانسته با هوش، خلاقیت و قدرت رهبری مثال زدنی، در موضوعات مختلف علوم آب از جمله خشکسالی، تحقیقات تاثیرگذاری را هدایت و راهبری کند.

بررسی ارتباط اجتماعی،  یکی از شاخصه های فعالیت های آقا کوچک به شمار می آید. یکی از نمونه های آن تحقیق درباره  خشکسالی های به وجودآمده توسط انسان است.

همچنین وی رهبری گروهی از دانشمندان در حوزه های مختلف را در تحقیق روی خشکسالی ایالت کالیفرنیا برعهده گرفت.

جولیانو دی بالداسار استاد دانشگاه اوپسالا در سوئد درباره آقاکوچک می نویسد: او نقطه نظرهایی را در این تحقیق ابراز کرد که نه تنها از لحاظ علمی مهم بودند بلکه به مدیریت منابع آب در مطالعات تاثیر تغییرات آب وهوایی روی منابع آب متمرکز بودند.

این درحالی است که  مطالعه درباره تاثیر خشکسالی روی منابع آب به طور گسترده روی شرایط آب وهوایی متمرکز هستند و به بعد انسانی توجهی ندارند.

نوآوری علمی نیز یکی دیگر از ویژگی های آثار آقاکوچک است. او در آخرین تحقیقش روش هایی جدید برای مقابله با فرایند های غیر متناوب کار کرد.

 همچنین او در آثار خود ارزش اطلاعات جمع آوری شده برای مطالعه شرایط نامساعد هیدرولوژیکی را نشان داد و ابزارهایی جدید برای به کارگیری منابع اطلاعاتی جدید نیز ارائه کرد.

تحقیقات او در ژورنال های مختلف مانند نیچر، ساینس و غیره منتشر شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5300/جایزه-علوم-آب-اتحادیه-ژئوفیزیک-آمریکا-به-یک-ایرانی-رسید
بستن   چاپ