ایرانیان جهان
نقش باکتری‌های روده در ابتلای فرد به اختلال استرس پس از سانحه
یکشنبه 7 آبان 1396 - 6:33:14 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- این پژوهش به ما در درک مکانیزم این شرایط پیچیده کمک می‌کند.

محققان این پژوهش با همکاری یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه استلن بوش در آفریقای جنوبی موفق به انجام این پژوهش شده و نتایج به دست آمده را در Psychosomatic Medicine منتشر کرده‌اند.

این پژوهش نشان می‌دهد که در ایالات متحده 60 درصد از مردان و 50 درصد از زنان، در طول عمر خود حداقل یک بار حوادث تروماتیک را تجربه کرده‌اند.

محققان در پژوهش‌های قبلی به موارد متعددی اشاره کرده‌اند که می‌تواند افراد را در برابر اختلال استرس پس از سانحه حساس و آسیب‌پذیر کند.

این پژوهش‌ها نشان دهنده فاکتورهایی مانند عوامل ژنتیکی، عوامل محیطی مانند شرایط زندگی و تجربیات کودکی هستند.

برخی پژوهش‌ها نیز نشان دهنده این است که اختلال در سیستم ایمنی و وجود التهاب نیز می‌تواند ریسک اختلال استرس پس از سانحه را افزایش دهد.

دانشمندان به طور فزاینده‌ای در مورد نقش تریلیون‌ها میکروب که در بدن انسان زندگی کرده و در سلامت و بیماری نقش دارند آگاهی پیدا کرده‌اند.

بسیاری از آنها در روده زندگی کرده و به هضم مواد غذایی، متابولیزه کردن دارو و مبارزه با عفونت کمک می‌کنند.

باکتری های روده همچنین از طریق تولید هورمون‌ها یا انتقال دهنده‌های عصبی بر بیولوژی و عملکرد مغز تاثیر می‌گذارند.

باکتری‌های روده همچنین تحت تأثیر پاسخ‌های عاطفی قرار دارند. هورمون‌های استرس می‌توانند روند رشد خود را تغییر دهند و به پوشش روده آسیب برسانند، به این ترتیب هم باکتری‌ها و سموم آنها می‌توانند به جریان خون منتقل شوند. این امر می‌تواند منجر به التهاب شود، که با بیماری‌های روانی در ارتباط است.

مطالعات همچنین دریافتند که سطح نشانگرهای التهابی در افرادی که به تازگی در معرض تروما قرار گرفته‌اند می‌توانند پیش‌بینی کنند که آیا آنها به PTSD دچار می‌شوند یا خیر.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5268/نقش-باکتری‌های-روده-در-ابتلای-فرد-به-اختلال-استرس-پس-از-سانحه
بستن   چاپ