ایرانیان جهان
تبدیل پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان به کارخانه تولید اسانس
سه شنبه 2 آبان 1396 - 6:51:43 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- رییس دانشگاه به دعوت انجمن علمی اسانس در نشست اعضای هیات علمی و دانشجویان پژوهشکده اسانس به منظور بررسی اهداف و برنامه های پژوهشکده شرکت کرد.

عباس زراعت گفت: از آنجا که پژوهشکده اسانس باید رشد سریعی پیدا کند تیم خاصی با مشارکت رییس و معاونت پژوهشی دانشگاه و پروفسور منصوری در سطح ملی مسایل را پیگیری می کنند و تاکنون اقدامات مهمی صورت گرفته است. یکی از این اقدامات مذاکره و ارتباط با معاونت علمی ریاست جمهوری و اخذ مجوز کانون گل محمدی بوده است تا بازوی علمی پژوهشکده و تولیدکنندگان اسانس باشد.

وی از اقدامات دیگر به مذاکره با انجمن گیاهان دارویی و هماهنگی برای برپایی کنگره بین المللی گل محمدی در سال آینده اشاره کرد.

رئیس دانشگاه کاشان افزود: یکی دیگر از اقدامات مذاکره چند جانبه با ستاد اجرایی فرمان امام و یک شرکت بزرگ تولید داروهای گیاهی در انگلیس و یک شرکت تولید این داروها در کشور و پژوهشکده های مرتبط است تا پژوهشکده اسانس تبدیل به کارخانه تولید اسانس و داروهای گیاهی و مواد بهداشتی شده و تولیدات آن به خارج کشور صادر شود.

وی ادامه داد: در این ارتباط یکی از خیرین نیز اعلام آمادگی کرده تا هزینه های تاسیس کارخانه را پرداخت کرده و سود آن را وقف دانشگاه کند.

رئیس دانشگاه کاشان افزود: به گفته کارشناسان پژوهشکده قمصر دارای بهترین آزمایشگاه و دستگاهها است که حتی با کشورهای اروپایی قابل رقابت است اما آنگونه که انتظار می رود از این پتانسیل استفاده نمی شود و مهم ترین علت آن فقدان نیروی انسانی متخصص است.

وی افود: قمصر قابلیت آن را دارد که قطب اسانس و گیاهان دارویی در کشور شود و امیدواریم بزودی این موضوع تحقق یافته و مردم از برکات دانشگاه بهره مند شوند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5244/تبدیل-پژوهشکده-اسانس-دانشگاه-کاشان-به-کارخانه-تولید-اسانس
بستن   چاپ