ایرانیان جهان
تصویب 243 پروژه مشترک تحقیقاتی میان دانشگاه‌های ایران و 7 کشور جهان
چهارشنبه 26 مهر 1396 - 2:54:22 PM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر حسین سالار آملی روز چهارشنبه در کارگاه مشترک ایران و فدرال آلمان در زمینه «فعالیت‌های علمی، پژوهشی با اعتبار مشترک» که در محل وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌های خارجی گام مهمی در بین‌المللی شدن دانشگاه‌های کشور است.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم افزود: هدف از برگزاری این نشست پیدا کردن حامیان مالی پروژه‌های مشترک بین دانشگاه‌های ایران و آلمان است که این اقدام به تقویت همکاری‌های علمی دو کشور کمک شایانی می‌کند.

وی تاکید کرد: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت علوم است و یکی از محورهای بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، داشتن پروژه‌های تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های کشورمان با دانشگاه‌های سایر کشورهاست.

سالارآملی به پروژه مشترک جندی شاپور بین دانشگاه‌های ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: زمینه حمایت از تحقیقات مشترک بین محققان و اعضای هیات علمی ایران و فرانسه مهیا شده است و سالانه 15 پروژه تحت عنوان این برنامه تحقیقاتی مشترک تعریف می‌شود.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم افزود: ایران برای همکاری‌های علمی و بین‌المللی، کشورهایی را با عنوان کشورهای هدف انتخاب کرده است که در قاره اروپا کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه از کشورهای هدف هستند و آلمان در این میان اهمیت خاصی دارد.

در ادامه این نشست، نمایندگان وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان و بنیادهای تحقیقاتی آن کشور با شرکت‌کنندگان حاضر در جلسه، با هدف دستیابی به یک درک مشترک برای توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه تامین اعتبارات پژوهشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این‌کارگاه، در چارچوب بیانیه امضا شده بین وزارتخانه‌های ایران و آلمان، در تاریخ 9 سپتامبر 2016 (شهریور ماه 1395) در تهران و نیز اولین نشست کمیته مشترک علوم و فناوری میان دو کشور در ماه مه 2017 (اردیبهشت ماه 1396) در بن تشکیل شده است. تا شرکت کنندگان در این آن به درک بهتری از مسئولیت‌ها و مشترکات علمی خود در قبال همکاری‌های آتی دست یابند و از تفاوت‌های موجود میان نظام اعتبارات و سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های پژوهشی دو کشور مطلع شوند.

این کارگاه همچنین فرصتی برای بحث و مناظره مشترک میان اعضای شرکت کننده در ارتباط با موازین و مقررات مرتبط با اعتبارات مشترک و نحوه اجرای آن با سایر کشورها را نیز فراهم می‌کند.

کارگاه یک روزه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در زمینه تامین اعتبار مشترک برای اجرای پروژه‌های پژوهشی در دو بخش سیاست‌ گذاری و بخش فنی و تخصصی برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، قرار است بخش دوم این کارگاه که به مباحث فنی و تخصصی نحوه تامین اعتبارات پژوهشی در دو کشور می‌پردازد عصر چهارشنبه (امروز) در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5214/تصویب-243-پروژه-مشترک-تحقیقاتی-میان-دانشگاه‌های-ایران-و-7-کشور-جهان
بستن   چاپ