ایرانیان جهان
حمایت حوزه تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی از طرح "تولید ظروف یکبار مصرف از کاه"
دوشنبه 24 مهر 1396 - 7:07:23 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- دکتر مجتبی ابراهیمی، مدیر حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان در خصوص طرح تولید ظروف یکبار مصرف از کاه، اظهار کرد: این ظروف علاوه بر بهداشتی بودن، دوستدار طبیعت نیز است.

وی ادامه داد: این ظروف یکبار مصرف که از کاه ساخته شده، پس از استفاده، خوراک دام و طیور می‌شود و قابل بازیافت هستند و ظرف سه ماه به طبیعت باز می‌گردند. از مزایای این ظروف نسبت به نمونه‌های پلاستیکی می‌توان به این مورد اشاره کرد که برای ساخت این ظروف از مواد طبیعی استفاده می‌شود که در کشور وجود دارد و نیاز به واردات این مواد نیست.

مدیر حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان خراسان جنوبی، کاهش حداکثری انرژی خط تولید، کاهش قیمت تمام شده این ظروف، قابلیت استفاده مجدد با حفظ کاربرد قبلی و بازیافت سریع در طبیعت و خوراک مستقیم دام قبل استفاده و بعد از استفاده را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

ابراهیمی، حمایت‌های حوزه تجاری‌سازی واحد از این طرح را مساعدت در اخذ تأییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین تأییدیه سازمان استاندارد ایران، معرفی به نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در بیست و پنجمین سال فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربری از سوی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با عنوان ظروف یکبار مصرف گیاهی از کاه و بهینه‌سازی شبکه‌های بی سیم ادهاک (Ad_hoc) به عنوان دستاورد برتر دانشگاه جامع کشور و معرفی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تولید انبوه عنوان کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5194/حمایت-حوزه-تجاری‌سازی-جهاد-دانشگاهی-از-طرح-"تولید-ظروف-یکبار-مصرف-از-کاه"
بستن   چاپ