ایرانیان جهان
تلاش برای برقی‌سازی خطوط ریلی با همکاری مراکز علمی داخلی و خارجی
چهارشنبه 19 مهر 1396 - 6:48:50 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- نورالله بیرانوند با اشاره به تحولات فناورانه در حوزه حمل‌ونقل ریلی بر ضرورت ایجاد تحول در صنعت ریلی کشور تاکید کرد و افزود: حجم تجاری کالا از سال 1990 تا 2016 حدود 6 تریلیون دلار برآورد شده که این میزان در حال حاضر به 19 تریلیون دلار بالغ شده است.

وی با بیان اینکه ایران در میان اقتصادهای دنیا قرار گرفته است، یادآور شد: بر این اساس شرکت راه‌آهن ایران برنامه‌ریزی کرده تا نقش مهمی را در ترانزیت شرق به غرب و شمال به جنوب و بالعکس بر عهده بگیرد.

بیرانوند اضافه کرد: از سوی دیگر بر اساس قوانین و سیاست‌های کلی کشور، سهم 30 درصدی بار و 20 درصدی مسافر بر عهده  راه‌آهن  جمهوری اسلامی ایران است که برای دستیابی به این هدف باید اقدامات بزرگی انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن، توسعه و تکمیل شبکه راه‌آهن با تمرکز بر کریدورهای بین‌المللی، راه‌آهن قطار پرسرعت، برقی‌سازی خطوط، استفاده گسترده از فناوری اطلاعات و ایجاد تحول ساختاری در صنعت ریلی کشور را از جمله اقدامات اساسی برای دستیابی به هدف تعیین‌شده ذکر کرد.

وی با بیان این‌که کشور ایتالیا در این زمینه تجارب ارزنده‌ای دارد، از مذاکره با شرکت راه‌آهن این کشور و شرکت‌های تابعه خبر داد و یادآور شد: ما فکر می‌کنیم اساس این همکاری‌ها باید بر پایه انتقال دانش فنی به عنوان یکی از ارکان اساسی همکاری‌های دوجانبه باشد که در این راستا توافق میان دو دانشگاه و دو شرکت راه‌آهن ایران و ایتالیا ایجاد شده است.

بیرانوند با تاکید بر اینکه همکاری میان دو کشور در حوزه صنعت ریلی نباید محدود به برگزاری دوره‌های آموزشی باشد، اظهار کرد: ما در حوزه‌هایی چون قطار پرسرعت و قطار حومه و همچنین توسعه نیروی انسانی و تقویت نیروهای موجود نیاز به همکاری گسترده با مراکز علمی داخلی و خارجی داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه علم و صنعت ایران و شرکت راه‌آهن ایتالیا بتوانند این نیازها را برطرف کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5177/تلاش-برای-برقی‌سازی-خطوط-ریلی-با-همکاری-مراکز-علمی-داخلی-و-خارجی
بستن   چاپ