ایرانیان جهان
یادداشت تفاهم همکاری علمی و فناوری میان ایران و ارمنستان امضا شد
سه شنبه 18 مهر 1396 - 7:42:29 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- در جریان سفر کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان و استقبال رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در مجموعه کاخ سعدآباد، سه یادداشت تفاهم همکاری در حوزه‌های علمی و فناوری پزشکی و فرهنگی به امضا رسید.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه علمی و فناوری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را امضا کردند.

همچنین سند یادداشت همکاری در زمینه پزشکی و بهداشت دام را محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از طرف جمهوری اسلامی ایران و ایگناتی آراکلیان وزیر کشاورزی از طرف ارمنستان امضا کردند.

در ادامه، سند همکاری برنامه مبادلات فرهنگی و هنری سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرف ایران و آرمن آمیریان وزیر فرهنگ از طرف جمهوری ارمنستان امضا شد.

بر اساس این گزارش، در یادداشت تفاهم همکاری علمی و فناوری بین دو کشور، طرفین در حوزه‌های مربوطه، ضمن حمایت و پشتیبانی از همکاری‌های علمی و فناوری دوجانبه و تبادل بین بخش‌های مربوطه در زمینه‌های مختلف فناوری نانو، در حوزه‌های متفاوتی از جمله زمینه تسهیل تبادل فناوری میان موسسات و شرکت‌های دو کشور مشارکت خواهند کرد.

در سطوح دانشگاه و آموزش و پرورش، از جمله ایجاد آموزش‌ها و زیرساخت‌های لازم برای آزمایشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی، بخشی دیگر از همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور است. تنظیم و فراهم کردن زمینه برگزاری سمینارهای مشترک، کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و تبادل محققان در زمینه فناوری نانو نیز در این یادداشت تفاهم همکاری، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین مقرر شده است دو طرف با ایجاد یک کمیته همکاری مشترک، برنامه‌های همکاری سالانه علمی و فناوری را دنبال کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5169/یادداشت-تفاهم-همکاری-علمی-و-فناوری-میان-ایران-و-ارمنستان-امضا-شد
بستن   چاپ