ایرانیان جهان
ایران به دنبال تولید واکسن هاری انسانی است
دوشنبه 17 مهر 1396 - 1:29:00 PM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- علیرضا بیگلری در نشست خبری اعضای گروه علمی کارگاه بین‌المللی هاری در دانشگاه شمال آمل با اشاره به اینکه جلب همکاری انجمن‌های حمایت از حیوانات با گفت‌وگو و مذاکره کردن میسر می‌شود، اظهار کرد: اجتماعی کردن مبارزه با هاری موجب ارتقای سلامت می‌شود و مسلما مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وجود یک نمونه هاری و گزیدگی یک اورژانس کامل را در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال می‌کند، اظهار کرد: از  60هزار مرگ رخ داده در دنیا بر اثر هاری فقط 9 مورد برای ایران است و این نشان می‌دهد که سیستم بهداشتی ایران در این زمینه عکس‌العمل‌های خوبی دارد.

بیگلری با اشاره به افزایش مراودات علمی انستیتوپاستور ایران و انستیتوپاستور فرانسه اظهار کرد: تعامل خوبی با این مجموعه برقرار شده است و تکمیل تعامل‌ها در دستور کار قرار دارد. در زمینه ارتقای دانش بشری میان دو مؤسسه ارتباط خوبی برقرار شده، اما درباره پژوهش‌های علمی جای کار بیشتری با انستیتوپاستور فرانسه خواهیم داشت.

وی افزود: در تعداد و عمق پروژه‌ها برای جلب حمایت تشویقی و تشخیصی در مرز دانش همکاری‌های بیشتری صورت می‌گیرد.

رئیس انستیتوپاستور ایران با اعلام اینکه درباره مشکل هاری وضعیت کشورها با یکدیگر متفاوت است و در ایران نیاز بود منطقه‌ای به صورت پایلوت در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در آمل اقدامات خوبی صورت گرفته است و برای اجرای پروتکل باید منطقه‌ای به عنوان پایلوت انتخاب شود که نقش پایگاه آمل در این زمینه ارزشمند بود.

وی درباره تولید واکسن هاری در ایران نیز اظهار کرد: تلاش می‌کنیم واکسن دامی هاری بهینه شود تا بتوانیم خدمات مناسبی ارائه دهیم.

بیگلری درباره تولید واکسن انسانی هاری نیز بیان کرد: تولید این واکسن در ایران آغاز شده است، اما شروع یک واکسن تا تولید هیچ پروسه زمان‌بندی ندارد و تلاش می‌کنیم در اولین فرصت واکسن هاری انسانی را به تولید برسانیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/5167/ایران-به-دنبال-تولید-واکسن-هاری-انسانی-است
بستن   چاپ