ایرانیان جهان
عضویت ستاد نانو در اتاق بازرگانی مشترک ایران عراق
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 2:37:49 PM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- کمک به توسعه‌ صادرات و همکاری‌های بین‌المللی شرکت‌های نانویی ایرانی، همواره یکی از اولویت‌های ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو بوده است. بر این اساس چهار کشور عراق، افغانستان، ارمنستان و عمان در اولویت گسترش همکاری قرار گرفته‌اند.

مهندس جلیل زعیم، کارشناس واحد بازار ستاد فناوری نانو، کشور عراق را به‌عنوان یکی از بازارهای هدف محصولات نانویی ایرانی معرفی کرد و افزود: آرام شدن جو سیاسی کشور عراق با از بین رفتن داعش موجب شده است تا شرکت‌های ایرانی بیش از پیش به بازار این کشور جهت صادرات محصولات خود فکر کنند. ازاین‌رو ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو به عضویت اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در آمد.

وی هدف از این عضویت را تسهیل روابط تجار ایرانی و عراقی برای ورود محصولات نانویی ایرانی به کشور عراق و ایجاد یک صادرات پایدار عنوان کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در دو حوزه بتوانیم به‌صورت مستمر و سازنده فعالیت کنیم. حوزه‌ اول حوزه‌ محصولات ساختمانی است. ازآنجایی‌که عراق بر اثر جنگ ویران شده است، طی 5 سال آینده نیازمند سرمایه‌گذاری خرد و کلان در حوزه ساخت‌وساز است. اولویت دوم همکاری صنعت پلاستیک عراق است که به عنوان یکی از صنایع زیرساختی در کشور عراق مورد توجه است.

زعیم ضمن ابراز امیدواری در خصوص ورود به حوزه‌های دیگری از جمله کشاورزی، آب، ملزومات بهداشتی و درمانی و دارو در سال‌های آینده، گفت: امیدورایم که شرکت‌های تولیدکننده‌ محصولات نانویی بتوانند از این زیرساخت فراهم‌ شده نهایت استفاده را ببرند تا زمینه‌ رشد هر چه بیشتر صادرات محصولات نانویی فراهم شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5110/عضویت-ستاد-نانو-در-اتاق-بازرگانی-مشترک-ایران-عراق
بستن   چاپ