ایرانیان جهان
دوازدهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی "لکوکاپ" در ساری برگزار شد
شنبه 25 شهريور 1396 - 8:10:25 AM
ایسنا

سرزمین ایرانیان- عباس شاکری اظهار کرد: در رقابت‌های رشته لکو روبو دانش آموزان در هر مقطع سنی با سرفصل آموزشی مربوط به سن خود ساخت ربات را آموزش می‌بینند و با ربات هایی که با ذهن خلاق و مهارت دست خود ساخته‌اند در مسابقات ملی لکوکاپ شرکت کرده و با دانش آموزان هم مقطع خود به رقابتی سالم می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در رشته لکو مس محاسبات ذهنی و چرتکه ای در این رشته بعد از مدتی کار کردن با چرتکه یک تصویر مجازی از آن در ذهن شکل می‌گیرد و به سرعت اعمال محاسباتی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را به صورت ذهنی با سرعت بسیار بالا انجام دهند و در مسابقات لکوکاپ شرکت کرده و با دانش آموزان هم مقطع خود به رقابت می پردازند.

دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی لکوکاپ در ساری با بیان اینکه در بخش لکو فلای یا همان هوافضا به دانش آموزان ساخت تعدادی سازه مانند راکت آبی و گلایدر آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: با انجام آزمایش‌هایی می‌توانند میزان عوامل موثر بر آنها را بررسی و در نهایت سازه های متنوعی را طراحی کنند.

شاکری با اشاره به اینکه در لکو پل یا سازه های پل ماکارونی دانش آموزان می‌توانند سازه های چند صد گرمی با استفاده از ماکارونی بسازند گفت: برخی ‌می‌توانند تا پانصد برابر وزن خود را به عنوان بار تحمل کنند و پس از برگزاری دوره توانایی خودشان را در مسابقات به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه در لکوکیو مزرعه فکر نیز دانش آموزان با لذت می‌توانند به امر ساخت بپردازند، افزود: مزرعه فکر متشکل از مجموعه بازی هایی است که براساس هوش چندگانه گاردنر طراحی شده در این رشته دانش آموزان با انجام بازی‌های جذاب و مهیج می‌توانند به توانایی ذهنی خود پی ببرند.

دبیر اجرایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی لکوکاپ در ساری گفت: دوره آموزشی لکو کمیکار زمینه آشنایی دانش آموزان با عناصر شیمیایی، پیوند یونی، محلول سازی و غیره که برگرفته از مباحث درسی است فراهم می‌آید و بعد از گذراندن دوره‌ها افراد توانمندی شرکت در انواع مسابقات را کسب می‌کنند.

شاکری افزود: در لکو تری دی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود تا  مدلی را که در ذهن خود دارند به صورت سه بعدی بسازند.

وی گفت: دوره های لکو لب با دو رویکرد انجام آزمایش کتاب های درسی و آزمایش های جذاب خارج از کتاب مانند ساخت مایع ظرفشویی، صابون و غیره، ساخت و فرمولاسیون انواع فرآورده های شیمیایی آموزش داده می‌شود و دانش آموختگان می‌توانند آموخته های خود را با دیگر دانش آموزان در لکو کاپ مورد آزمایش قرار دهند.

 دبیر اجرایی دوازدهمین  دوره مسابقات ملی دانش آموزی لکوکاپ در ساری با بیان اینکه این رقابت‌ با حضور شرکت کنندگانی از 67 شهر و 142 نمایندگی در روز جمعه 24 شهریور امسال به میزبانی شهر ساری برگزار شد، خاطرنشان کرد: 33 نفر در این مسابقات و 33 نفر دیگر در رقابت‌های سال آینده "اردیبهشت" برای حضور در رقابت‌های کشور چین انتخاب می‌شوند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5098/دوازدهمین-دوره-مسابقات-ملی-دانش-آموزی-"لکوکاپ"-در-ساری-برگزار-شد
بستن   چاپ