ایرانیان جهان
توليد برق از جريان خون!
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 2:18:50 PM
مهر
سرزمين ايرانيان- انسان سالهاست نيروي جريان آب را مديريت و حتي از آن الکتريسيته توليد مي کند. درهمين راستا گروهي از محققان چيني با استفاده از روش مشابه آنچه در واحدهاي توليد برق هيدروليکي استفاده مي شود، نانوژنراتورکوچکي ساخته اند که درون رگ ها قار مي گيرد و مي تواند از جريان خون الکتريسيته توليد کند.

اما کاهش مقياس اين اقدام به اندازه اي که بتواند رگ هاي ما را به واحدهاي توليد برق کوچک تبديل کند، کار سختي است.

در سال 2011 ميلادي محققان سوييسي توربين هاي کوچکي ساختند که در فرضيه قابليت قرار گيري درون رگ خوني و توليد مقدار محدودي الکتريسيته داست. اما اين توربين لخته هاي خوني مرگباري توليد مي کرد و به همين دليل احتمال استفاده از آن کاهش يافت.

به هرحال محققان دانشگاه فودان چين نوع جديدي از ژنراتور الکتريسيته از نانوتوب هاي کربن ساخته اند که هسته آن از جنس پليمر است. اين دستگاه به طور اختصاريFENG  ناميده مي شود.

البته  هنوز مشخص نيست چه ميزان برق  از اين دستگاه توليد مي شود. اما  محققان ادعا مي کنند مقدار آن درمقايسه با دستگاه هاي مينياتوري ديگر زيادتر است.

اين فناوري هنوز در مراحل اوليه است اما محققان آن را داخل بدن قورباغه کار گذاشته اند. اين آزمايش موفقيت آميز بوده است و احتمالا روزي سبب به کارگيري آن در بدن انسان شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5089/توليد-برق-از-جريان-خون!
بستن   چاپ