ایرانیان جهان
حفاظت از پوست در مقابل اشعه فرابنفش خورشيد با جلبک دريايي خليج‌فارس
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 2:14:03 PM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- با حمايت ستاد توسعه فناوري و صنايع دانش‌بنيان دريايي گروهي از محققان دانشگاهي در استان هرمزگان با مطالعه بر روي طرح تحقيقاتي جلبک‌هاي خليج‌فارس در تلاش هستند تا کرم‌هاي ضد آفتاب متناسب با محيط جغرافيايي کشور تهيه و توليد کنند.

مرتضي يوسف‌زادي، رييس دانشکده علوم و فنون دريايي دانشگاه هرمزگان و مدير اجرايي اين طرح تحقيقاتي، جلبک‌هاي دريايي را يکي از مهمترين منابع دريايي دانست و گفت: جلبک‌هاي دريايي به دليل دارا بودن مواد معدني و ويتامين‌هاي خاص و همچنين ترکيبات جاذب uv در صنايع آرايش بهداشتي بسيار پرکاربرد هستند.

وي ادامه داد: از اين ‌رو با استفاده از ترکيبات جاذب uv جلبک‌هاي خليج‌فارس و آزمايش‌ها لازم در نظر داريم کرم‌هاي ضد آفتاب متناسب با محيط جغرافيايي کشور توليد کنيم.

يوسف‌زادي با بيان اينکه براي اين منظور در حال حاضر ترکيبات اين کرم‌ها شناسايي‌ شده‌اند و در حال انجام آزمايشات لازم بر روي نمونه‌هاي اوليه تهيه ‌شده در آزمايشگاه صنايع آرايشي بهداشتي هستيم و ادامه داد: جلبک‌هاي دريايي با خاصيت حفاظتي در برابر اشعه خورشيد از مزاياي زيادي برخوردار هستند و دانشگاه هرمزگان بر اين اساس مطالعات خود را بر روي جلبک‌هاي خليج‌ فارس آغاز کرده است تا بتواند به توليد محصولات آرايشي بهداشتي چون کرم‌هاي ضد آفتاب بپردازد.

مجري طرح همچنين تاکيد کرد:  شناسايي جلبک‌هاي خليج‌فارس و بررسي خواص آنها از اولويت‌هاي تحقيقاتي دانشگاه هرمزگان بشمار مي‌رود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5087/حفاظت-از-پوست-در-مقابل-اشعه-فرابنفش-خورشيد-با-جلبک-دريايي-خليج‌فارس
بستن   چاپ