ایرانیان جهان
دکتر معتمدي: حمايت از وزير انتخابي وظيفه اخلاقي و قانوني دانشگاهيان است
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 2:05:05 PM
ايسنا

سرزمين ايرانيان- دکتر سيد احمد معتمدي ضمن بيان اين مطلب اظهار کرد: دانشگاهيان در حال حاضر نمي‌توانند در کوتاه مدت مطالبات زيادي از سرپرست وزارت علوم داشته باشند. چرا که ايشان نمي‌تواند تصميمات و برنامه‌ريزي‌هاي بلندمدت داشته باشد. فقط انتظار ما اين است که سرپرست وزارت علوم در امور جاري وزارتخانه و تدوين بودجه سال 97 دانشگاه‌ها تلاش خود را به کار بگيرد. البته باتوجه به شناختي که از سرپرست وزارت علوم وجود دارد، ايشان با جديت اين امور را پيگيري مي‌کند.

دکتر معتمدي در ادامه در خصوص مطالبات جامعه دانشگاهي گفت: يکي از مهمترين مطالبات دانشگاهيان از وزير علوم آينده است اين است که بتواند اقتدار از دست رفته اين وزارتخانه را برگرداند. چرا که متاسفانه وزارت علوم در حال حاضر بسيار تضعيف شده و آموزش‌عالي کشور به چندين قسمت تقسيم شده است به طوري که هر کسي در آن کار خودش را انجام مي‌دهد!

وي در ادامه تصريح کرد: وضعيت وزرات علوم به گونه‌اي است که نهادهاي زيرمجموعه آن و برخي دانشگاه‌ها به طور مستقل تصميم‌گيري کرده و آن را اجرا مي‌کنند و ارزشي براي وزارت علوم قائل نيستند؛ در صورتي که بر اساس قانون دولت مسئول پيگيري همه امور علمي و آموزشي کشور و هدايت آموزش عالي است.

رييس دانشگاه اميرکبير تاکيد کرد: در حال حاضر بخش فناوري، آموزش پزشکي و حتي بخشي از پژوهش، از وزارت علوم جدا شده و حتي دانشگاهي نظير دانشگاه آزاد به صورت مستقل در تصميم گيري‌ها عمل مي‌کند و ما شاهد نوعي به‌ هم ريختگي در آموزش علوم کشور هستيم که اميدوارم وزير علوم آينده بتواند اين وضعيت را سرو سامان بدهد چرا که هيچ وزارتخانه‌اي در کشور دچار اين نوع از هم گسستگي نشده است.

به گفته دکتر معتمدي، در حال حاضر دو نهاد شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجلس شوراي اسلامي براي وزارت علوم تصميم‌گيري مي‌کنند. اين پراکندگي در حوزه قانونگذاري و سياستگذاري لطمات جبران ناپذيري را به آموزش عالي وارد خواهد کرد و پژوهشگاه‌هاي اصلي و دولتي بيشترين لطمه را از اين نوع به هم ريختگي خواهند خورد.

رييس دانشگاه اميرکبير در پايان تصريح کرد: فشارهاي سياسي مربوط به نبود يک قانونگذار مشخص و تصويب قوانين مختلف بعد از انقلاب موجب شده است که وزارت علوم طي چند دهه دچار پراکندگي و به نوعي از هم گسيختگي شود. اميدوارم اين وضعيت هر چه سريع‌تر سرو سامان يابد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5083/دکتر-معتمدي--حمايت-از-وزير-انتخابي-وظيفه-اخلاقي-و-قانوني-دانشگاهيان-است
بستن   چاپ