ایرانیان جهان
ويروس صوتي هم از راه رسيد
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 6:11:56 AM
مهر
سرزمين ايرانيان- با صدور برخي فرامين صوتي ويژه که البته گوش انسان قادر به شنيدن آنها نيست مي توان گوشي هاي هوشمند سازگار با الکسا يا سيري را وادار به باز کردن برخي وب سايت هاي آلوده به بدافزار کرد و از اين طريق به آنها خسارت وارد کرد.

در حالي که هکرها معمولا از اشتباهات و بي دقتي انسان ها براي سرقت اطلاعات کاربران استفاده مي کنند، اين بار سهل انگاري شرکت هاي فناوري موجب شده تا آنها بتوانند به گوشي هاي هوشمند حمله کنند.

محققان دانشگاه Zheijiang چين که اين بررسي را انجام داده اند، مي گويند تمامي دستيارهاي صوتي هوشمند در برابر حملات فرکانس هاي مافوق صوت که گوش انسان قادر به شنيدن آنها نيست، آسيب پذير هستند. در واقع ميکروفون هاي گوشي هاي هوشمند قادر به دريافت اين اصوات و عملياتي کردن آنها هستند.

پژوهشگران از اين روش براي صدور فرمان صوتي باز کردن يک وب سايت آلوده به ويروس و حتي باز کردن يک درب قفل شده با قفل هاي هوشمند با موفقيت استفاده کرده اند.

اين روش ساده حمله دلفين ناميده مي شود و محققان براي انجام آن ابتدا فرامين صوتي انسان را به فرکانس هاي مافوق صوت و بالاي 20 هزار هرتز تبديل کردند و سپس با پخش آن براي يک گوشي مجهز به تقويت کننده صوت و مبدل اصوات مافوق صوت و باتري توانستند به هدف خود برسند.

تکميل اين فرايند مستلزم تنها 3 دلار هزينه است و نکته نگران کننده امکان استفاده از اين روش هکري بر روي تمامي دستيارهاي صوتي هوشمند سازگار با گوشي هاي هوشمند و از جمله Google Assistant و Samsung S Voiceاست.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5078/ويروس-صوتي-هم-از-راه-رسيد
بستن   چاپ