ایرانیان جهان
تأثير ميکروب‌ها در بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي
سه شنبه 7 شهريور 1396 - 2:12:34 PM
خبرنگاران جوان
سرزمين ايرانيان- داود دربان ساروخليل در در افتتاحيه هجدهمين کنگره بين المللي ميکروب شناسي ايران اظهار داشت: مقاومت‌هاي ميکروبي نسبت به دارو، زئونوزها و ميکروب شناسي دامپزشکي، ميکروب شناسي مواد غذايي، عفونت‌هاي بيمارستاني ، واکسن‌هاي ميکروبي، ميکروبيوم، انکولوژي و اخلاق در پژوهش از جمله محورهاي مورد بحث در اين کنگره است.

وي افزود: با توجه به تقاضاي فراوان محققين جوان و توصيه اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاهها، پذيرش مقالات به عنوان سخنراني امسال نسبت به دوره هاي قبل، افزايش چندين برابري دارد و امسال بيش از 1300 مقاله به دبيرخانه کنگره ارسال شده که از اين تعداد 170 مقاله به صورت سخنراني و نزديک به يک هزار مقاله به صورت پوستر پذيرفته شده است.

دبير اجرايي هجدهمين کنگره بين المللي ميکروب شناسي ايران ادامه داد: شخصيت‌هاي برجسته و اساتيد داخلي همچون دکتر محمد مهدي گويا، رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا زالي، رئيس مرکز تحقيقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، دکتر احمدرضا سروش، رئيس بيمارستان شريعي و دکتر قانعي، رئيس انستيتو پاستور در کنگره حضور خواهند داشت و جديدترين دستاوردهاي علمي در حوزه ميکروب شناسي ارائه و مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. همچنين مهمانان خارجي برجسته از کشورهاي انگلستان، ايتاليا، اسپانيا، آفريقاي جنوبي و فرانسه جهت سخنراني در کنگره حضور خواهند داشت.

دربان در مورد موضوع ميکروبيوتا با بيان اينکه 10 برابر سلول‌هاي بدن، ميکروب ها در بدن انسان وجود دارند، گفت: اين ميکروب‌ها مي‌توانند در بروز بيماري‌هاي غير عفوني مختلفي تاثير گذار باشند و امروزه ثابت شده اين نوع ميکروب ها مي توانند تاثير زيادي در بروز بيماري‌هاي مربوط به اعصاب و روان، قلبي و عروقي، چاقي، ديابت و بيماري هاي متابوليک داشته باشند.

وي اضافه کرد: با توجه به مطالعات اخير در دنيا نشان داده شده که وجود و فعاليت ميکروب ها در دهان نيز مي تواند در زايمان زودرس، بيماري قلبي و عروقي و حتي در بروز آلزايمر موثر باشد.

دبير اجرايي هجدهمين کنگره بين المللي ميکروب شناسي ايران در ادامه گفت: موضوعات و دستاوردهاي روز دنيا همانند ميکروبيوتا و بيماري‌هاي غيرعفوني، سلول‌هاي بنيادي و درمان بيماري‌هاي عفوني، راهبردهاي نوين در مديريت آزمايشگاه، مديريت مقاومت هاي باکتريايي، بيماريهاي عفوني نوپديد و بازپديد، متابوليت هاي ميکروبي و آنتي بيوتيک ها با منشاء گياهي در قالب پانل هاي مختلف با حضور اساتيد مجرب داخلي و خارجي در اين کنگره مطرح خواهد شد.

هجدهمين کنگره بين المللي ميکروب شناسي ايران با حضور اساتيد داخلي و خارجي و صاحب نظران اين حوزه،از امروز 7 شهريور آغاز و تا 9 شهريور ماه در سالن ابن سينا در دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران در حال برگزاري است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5043/تأثير-ميکروب‌ها-در-بروز-بيماري‌هاي-قلبي-و-عروقي
بستن   چاپ