ایرانیان جهان
توليد کش گرافني که 200 برابر محکم‌تر از فولاد است
شنبه 4 شهريور 1396 - 1:22:34 PM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- اين شرکت که بزرگترين توليدکننده کش در دنيا محسوب مي‌شود، توانسته است تا با اين کار محصول اصلي خود را جاودانه سازد.

اين کش‌هاي لاستيکي مي‌توانند چگونگي انتقال مواد غذايي از طريق زنجيره‌هاي عرضه را تغيير دهند، حمل و نقل قطعات الکترونيک شکننده را ساده تر کنند و از همه مهم‌تر تا هميشه سالم باقي مانده و دوام بياورند.

گرافن داراي ويژگي خارق‌العاده‌اي است به طوريکه بيش از 200 برابر سخت تر از فولاد بوده که قوي‌ترين ماده شناخته شده براي انسان است.

گرافن مي‌تواند بسياري از مشکلات کش‌هاي لاستيکي سنتي را برطرف کند. براي مثال، نوارهاي کشي گرافني مي‌توانند ضد استاتيک باشند، که اين امر براي شرکت‌هاي حمل و نقل بسته‌هاي کالاهاي الکترونيکي حياتي است.

اين نوارهاي کشي ضد استاتيک مي‌تواند در اطراف تمام قطعات الکترونيک استفاده شده و خطر از بين رفتن کالاها را از بين ببرد.

در نوارهاي کشي گرافني همچنين مي‌توان برچسب‌هاي سامانه "بازشناسايي با امواج راديويي"(Radio Frequency Identification) تعبيه کرد تا رنگ را بسته به درجه حرارت يا زمان تغيير دهند.

اين کار ظرفيت بسيار بالايي را براي کشاورزان و فروشگاه‌هاي عرضه مواد غذايي فراهم مي‌کند تا بر محصولات خود نظارت کنند.

براي مثال اين کش لاستيکي با رسيدن به درجه حرارت بالاي 95 درجه فارنهايت تغيير رنگ مي‌دهد.

اين کار همچنين براي فروشندگان و خريداران مواد غذايي نيز بسيار مفيد است زيرا فروشندگان با ديدن کالاهايي که رنگ نوار دور آنها تغيير کرده مي‌توانند اين اجناس را از فروشگاه مرجوع کنند و خريداران نيز با ديدن کالاهايي که رنگ نوار آنها تغيير کرده است از خريد آنها خودداري مي‌کنند.

اين مقاله در Business Insider منتشر شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5021/توليد-کش-گرافني-که-200-برابر-محکم‌تر-از-فولاد-است
بستن   چاپ