ایرانیان جهان
برنج حاوي انواع ويتامين توليد شد/ مناسب کودکان و بيماران
چهارشنبه 1 شهريور 1396 - 2:14:34 PM
مهر
سرزمين ايرانيان- توليد برنج پفي به عنوان يک محصول ويژه سالم و داراي انواع ويتامين هاي D,E,B براي همه سنين مي تواند مورد استفاده قرار گيرد به خصوص براي ورزشکاران و افراد مبتلا به بيماري سلياک که از غلات نمي توانند استفاده کنند مفيد است.

تعداد بيماران سلياکي يا خود ايمني روده در اروپا بالاي 30 ميليون نفر و در ايران چون آمار دقيقي وجود ندارد دو ميليون نفر پيش بيني شده است به همين دليل استفاده از اين نوع برنج مي تواند براي اين تعداد در کشور مفيد باشد.

براي ساخت اين محصول از برنج محلي گيلان استفاده مي شود و مي تواند به صورت انواع اسنک ساده يا شکلاتي و ترکيبي با دانه هاي ديگر مثل کنجد و امثال آن براي تغذيه سالم کودکان به کار رود.

تهيه اين محصول براي اولين بار در ايران با ساخت دستگاه ويژه پس از دو سال توسط محققان ايراني صورت گرفت. اکنون اين محصول به عنوان مواد خام برنج پفي با دراژه کردن (روکش کردن با شکلات و غيره) در حد محلي به فروش مي رسد.

هدف اصلي اين گروه از محققان توليد نان هاي ويژه با برنج و بدون گندم بوده که در اين زمينه نيز موفق شده اند اما به دليل کمبود بودجه لازم طرح متوقف شده است. اين محصول قابليت تجاري سازي عمومي و قدرت صادرات بالا را نيز داراست.

اين گروه از محققان اخيراً  ارتباطاتي با شرکت هاي آلماني داشته اند که مورد پذيرش آنها بوده است تا اين محصول در اين کشور نيز به توليد برسد. اين طرح توسط احمد معذوري به ثبت اختراع رسيده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5017/برنج-حاوي-انواع-ويتامين-توليد-شد--مناسب-کودکان-و-بيماران
بستن   چاپ