ایرانیان جهان
آيين نامه گرنت پژوهشي در پژوهشگاه مواد و انرژي بازنگري شد
سه شنبه 31 مرداد 1396 - 3:02:23 PM
مهر
سرزمين ايرانيان- دکتر سيد محمدتقي صالحي گفت: شيوه نامه هاي گرنت، ارزيابي و ترفيع اعضاي هيات علمي اين پژوهشگاه طي جلسات متمادي با حضور همه اعضاي هيات علمي در 4 پژوهشکده، مورد بازنگري قرار گرفت و با اعمال تغيراتي در شوراي پژوهشگاه تصويب شد.

وي اظهار داشت: اين سه شيوه نامه ادغام و به گونه اي برنامه ريزي شده که هر عضو هيات علمي بتواند در دورنماي 3 ساله و 5 ساله، طرح هاي فناورانه خود را ارائه داده تا به يک تکنولوژي منجر شود.

وي افزود: همچنين تغييراتي در برنامه هاي تخصيص منابع تحقيقاتي به اعضاي هيات علمي صورت گرفته بطوري که بتوانند با مديريتي که به آنها تفويض شده برنامه ريزي کرده و در برنامه هاي آتي پژوهشگاه مشارکت داشته باشند.

رئيس پژوهشگاه مواد و انرژي ادامه داد: در دورنمايي که براي پژوهشگاه طراحي شده، تا ظرف 5 سال آينده تعداد 20 فناوري و محصول جديد از طريق شرکت هاي دانش بنيان پژوهشگاه به کشور عرضه مي شود.

صالحي خاطرنشان کرد: نقش تک تک اعضاي هيات علمي در اين طرح ديده شده بطوري که با مشارکت آنها به صورت فردي يا گروهي و با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده در يک پروسه انتخابي بتوانيم افراد موثر و توانمند را در مديريت شرکت ها بکار گيريم.

وي گفت: ما با آسيب شناسي گذشته و بر اساس پيشنهادات همکاران و جلب اعتماد اعضاي هيات علمي و ايجاد همبستگي داخلي سعي داريم تا نقش پژوهشگاه را در بحث هاي توليد ثروت در کشور پررنگ نمائيم.

رئيس پژوهشگاه همچنين از ارائه طرح اکوسيستم فناوري يا طرح جامع علمي فناوري پژوهشگاه خبر داد و گفت: اين طرح آماده است تا با نظر اعضاي هيات علمي و تصويب شوراي پژوهشگاه تکميل و به اجرا درآيد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5011/آيين-نامه-گرنت-پژوهشي-در-پژوهشگاه-مواد-و-انرژي-بازنگري-شد
بستن   چاپ