ایرانیان جهان
فلورايد تراپي؛ بهترين روش پيشگيري از پوسيدگي دندان کودکان
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 1:51:25 PM
خبرنگاران جوان
سرزمين ايرانيان- عليرضا بروزي عضو انجمن متخصصين دندانپزشکي ترميمي ايران نيت در پاسخ به اين سوال که برخي افراد به رغم استفاده از مسواک و دهانشويه اما همچنان با پوسيدگي دندان ها مواجه مي شوند، اظهار کرد: بهتر است از صبح تا شب غذاهايي که مي خوريم را ليست کنيم و ببينيم در طول روز چند بار ماده قندي مصرف مي کنيم.

وي با اين توضيح که حجم مواد قندي مصرفي مهم نيست بلکه تعداد دفعات آن مهم است، افزود: هر بار که ماده قندي مصرف مي شود  يک ساعت بعد از آن ph دهان اسيدي مي شود و مي تواند باعث پوسيدگي دندان ها شود.

رئيس انجمن متخصصين دندانپزشکي ترميمي مشهد، مطرح کرد: اگر يک نفر در طول روز چهار بار مواد قندي مصرف کند در طول شبانه روز چهار ساعت دندان هايش در معرض PH اسيدي و پوسيدگي قرار مي گيرد.

دهانشويه فلورايد تا 35 درصد از پوسيدگي دندان ها پيشگيري مي کند

بروزي نيت ادامه داد: در بهترين حالت فرد يک تا 2 بار در طول شبانه روز مسواک مي زند و در صورتي که دفعات مصرف مواد قندي در طول شبانه روز زياد ياشد، اين روش نمي تواند با حجم اسيدي که در دهان توليد مي شود، مقابله کند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي مشهد، افزود: بعد از هر وعده غذايي مخصوصا خوردن مواد شيرين بهتر است مسواک زده شود اما در صورت عدم امکان مسواک زدن، از نخ دندان و آدامس بدون قند استفاده شود که اين موارد مي تواند تا 30 درصد از پوسيدگي دندان ها پيشگيري کند.

وي گفت: شايع ترين مسائلي که باعث پوسيدگي دندان ها مي شود خوردن مواد قندي به خصوص مواد چسبنده مثل چيپس و پفک است.

عضو انجمن متخصصين دندانپزشکي ترميمي ايران، از فلورايد تراپي به عنوان بهترين روش پيشگيري از پوسيدگي دندان کودکان نام برد و افزود: 6 تا 11 سالگي بهترين زمان استفاده از فلورايد تراپي است.

وي ادامه داد: از آنجا که اولين دندان دائمي در سن 6 سالگي در مي آيد، با مصرف کم مواد قندي و انجام فلورايد تراپي و خوردن مواد لبني مي تواند باعث استحکام ساختمان دندان ها و مقاوم در براي پوسيدگي شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/5000/فلورايد-تراپي؛-بهترين-روش-پيشگيري-از-پوسيدگي-دندان-کودکان
بستن   چاپ