ایرانیان جهان
اعزام کاروان رباتيک ايران به مسابقات جهاني رباتيک فيرا تايوان
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 1:46:04 PM
مهر
 سرزمين ايرانيان- سروش صادق نژاد، رئيس کميته ملي رباتيک جمهوري اسلامي ايران فيرا اظهار داشت:مسابقات جهاني رباتيک فيرا امسال، براي بيست و يکمين سال متوالي، به همت فدراسيون جهاني رباتيک فيرا، در شهر گائوشونگ تايوان برگزار مي شود.

وي افزود: اين مسابقات در دو بخش دانش آموزي و دانشجويي و در تاريخ هاي 1 الي 5 شهريور ماه برگزار مي شود. ايران نيز در هر دو بخش دانش آموزي و دانشجويي نمايندگاني براي حضور در اين رقابت ها داشته که از روز شنبه اين تيم ها به اين شهر اعزام شده اند. 

رئيس انجمن رباتيک و هوش مصنوعي در ورزش دانشگاه هاي وزارت علوم تحقيقات و فناوريخاطر نشان کرد: هدف اين مسابقات اشاعه دانش رباتيک و هوش مصنوعي در بين نسل جوان و تربيت نيرويي متخصص در جهت تقويت خلاقيت و نوآوري دانش آموزان و دانشجويان و همچنين توسعه اين دانش در کشورهاي مختلف است.

وي ادامه داد: با برگزاري مسابقاتي از اين دست مي توان اميد داشت تا با ترويج اين دانش در آينده اي نه چندان دور، به عنوان کارآفريناني موفق در اين حوزه، کشور را از دستاوردهاي خود بهره مند سازند.

صادق نژاد افزود: امسال در کنار برگزاري مسابقات مدرسه رباتيک بين المللي فيرا نيز در روزهاي پيش از مسابقات برگزار شده که کشورها در يک برنامه بين المللي هماهنگ به آموختن آخرين دستاوردهاي روز دنيا مي پردازند.

وي عنوان کرد: همگام با اين فرانيد، دانشگاه صنعتي اميرکبير و کميته ملي رباتيک جمهوري اسلامي ايران (فيرا) بنا دارد تا در اين راستا اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي با روشه هاي جديد و مبتني بر برنامه هاي فدراسيون جهاني در قالب مدرسه رباتيک اميرکبير براي ترم جاري مهرماه و همچنين برگزاري مسابقات بين المللي رباتيک اميرکبير (فيراکاپ آزاد ايران) در اسفندماه سال جاري کند.

وي گفت: اين مسابقات در سال آينده به عنوان مسابقات انتخابي براي سال آينده مسابقات جهاني رباتيک فيرا که قرار است در کشور دانمارک برگزار شود، تلقي مي شود.

وي خاطرنشان کرد: در سال جاري تيم هايي از دانشگاه صنعتي اميرکبير، دانشگاه آزاد اسلامي و مدارس دانش، رشد و موسسه رباتيک صدرا و چيستا و موسسه آموزشي آرمان بعثت در مسابقات جهاني تايوان حضور خواهند داشت.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4999/اعزام-کاروان-رباتيک-ايران-به-مسابقات-جهاني-رباتيک-فيرا-تايوان
بستن   چاپ