ایرانیان جهان
تردميل مخصوص بيماران نخاعي ساخته شد/ ارزان تر از نمونه خارجي
يکشنبه 29 مرداد 1396 - 1:39:24 PM
مهر

سرزمين ايرانيان- امين اسدي، مدير طراحي «سيستم تعليق وزن براي توانبخشي بيماران نخاعي» در يک شرکت دانش بنيان اظهار داشت: از آنجايي که يکي از تمرين هاي مهم بيماران نخاعي تمرين راه رفتن است تا عصب هاي آنان تقويت شوند.

وي با اشاره به کارکرد سيستم تعليق وزن معلولان خاطرنشان کرد: اين دستگاه، سيستمي است که وزن بيماران ضايعه  نخاعي که مشکل حرکتي دارند را خنثي مي کند و سپس راه رفتن را تمرين مي کنند تا به تقويت اعصاب آنها منجر شود.

اين محقق دانشگاه تربيت مدرس عنوان کرد: هر يک از بيماران به يک اندازه نياز به کاردرماني دارند؛ اين دستگاه به نوعي آموزش گام برداري براي آنهاست.

وي افزود: از آنجايي که بلند کردن هر يک از اين بيماران به سختي صورت مي گيرد که اين دستگاه مجهز به جليقه اي است که مي تواند بيمار را از روي ويلچر بلند کند؛ تا 90 درصد وزن بيمار معلق خواهد بود و سپس تمرين راه رفتن فرد آغاز مي شود.

وي با بيان اينکه اين دستگاه توسط تيمي از دانشجويان تربيت مدرس طراحي شده است، گفت: اين تردميل مي تواند تا وزن 135 کيلوگرم معلولان را تعليق کند.

 به گفته اسدي، تردميل معلولان با حداقل هزينه نسبت به نمونه هاي خارجي قابليت ساخت دارد و به صورت سفارشي براي کلينيک ها، مراکز توانبخشي و مصرف خانگي ساخته مي شود.

وي با بيان اينکه اين دستگاه براي آموزش گام برداري معلولان است، خاطر نشان کرد: اين دستگاه از تکنولوژي بالايي برخوردار است و در دنيا 2 کشور آلمان و سوئيس سازنده سيستم تعليق وزن بيماران نخاعي هستند.

وي با بيان اينکه تا کنون تردميل معلولان وارد کشور نشده است، افزود: نمونه هاي خارجي اين دستگاه قيمت بالايي دارند به همين دليل تصميم گرفتيم نمونه ايراني آن را بسازيم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4997/تردميل-مخصوص-بيماران-نخاعي-ساخته-شد--ارزان-تر-از-نمونه-خارجي
بستن   چاپ