ایرانیان جهان
ورزش دانشجويي بهترين عرصه يادگيري رفاقت است
شنبه 28 مرداد 1396 - 10:30:21 AM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- دکتر تاجيک اسماعيلي در آيين افتتاحيه بيست و سومين المپياد ورزشي دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگيان کشور در بخش پسران که در ورزشگاه شهداي پنجم مرداد اراک با حضور مسئولان برگزار شد، افزود: وقتي وارد دانشگاه فرهنگيان شده و رسالت معلمي را مي‌پذيريم، قبل از هر چيز منش و شخصيت معلمي را مي‌پذيريم.

وي تصريح کرد: مهم‌ترين نکته‌اي که مي‌تواند دانشجويان را به معلمي موفق تبديل کند، برخورداري از شخصيت برجسته و ارزشمند و معنوي در هنگام معلم بودن است.

اسماعيلي گفت: آنچه که معمولا در مسابقات ورزشي انتظار مي‌رود، ياد گرفتن رقابت سالم، پذيرفتن شکست و لذت بردن از پيروزي کساني است که بهترين هستند، حتي اگر خود شکست خورده ميدان باشيم.

قائم مقام دانشگاه فرهنگيان يادگيري رفاقت، قضاوت و داوري عادلانه را از مهم‌ترين دستاوردهاي مسابقات ورزشي دانشجويي عنوان کرد و افزود: عرصه‌هاي ورزشي بهترين عرصه‌ها براي تحقق اين اهداف هستند.

وي خاطرنشان کرد: خاطرات خوش و مملو از يادگيري و ارزش‌هاي انساني مي‌توانند بهترين سوغات در المپيادهاي ورزشي کشوري باشند.

وي افزود: در اين المپياد علاوه بر انتخاب بهترين تيم‌ها و ورزشکاران، برترين‌ها در حوزه اخلاق نيز انتخاب مي‌شوند و هديه ويژه نيز براي اين افراد بجز آنچه که در المپياد پيش‌بيني شده، تقديم خواهد شد.

مديرکل تربيت بدني دانشگاه فرهنگيان نيز در اين مراسم طي سخناني اظهار کرد: بيست و سومين المپياد ورزشي دانشگاه فرهنگيان در بخش پسران از 25 مردادماه به ميزباني دانشگاه فرهنگيان استان مرکزي آغاز شد .

ميترا روحي افزود: در اين مسابقات دانشجو معلمان در رشته‌هاي فوتسال، واليبال، تنيس روي ميز، دو و ميداني، تکواندو و کشتي به رقابت با يکديگر مي‌پردازند.

وي ادامه داد: 353 ورزشکار در رشته فوتسال، 272 ورزشکار در رشته واليبال، 95 ورزشکار در رشته تنيس روي ميز، 149 ورزشکار در رشته دو وميداني، 38 ورزشکار در رشته تکواندو، 116 ورزشکار در رشته کشتي به رقابت مي‌پردازند .

روحي تصريح کرد: بيست و سومين المپياد ورزشي دانشگاه فرهنگيان با حضور 1023  دانشجو معلم پسر از دانشگاه فرهنگيان سراسر کشور در 6 رشته ورزشي 31 مرداد ماه پايان خواهد يافت .


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4993/ورزش-دانشجويي-بهترين-عرصه-يادگيري-رفاقت-است
بستن   چاپ