ایرانیان جهان
زنان نخبه علمي ايران 28 مرداد تجليل مي‌شوند
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 6:47:45 AM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- از طرف دفتر مشاور وزير در امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با هدف شناسايي، معرفي، تشويق و حمايت زنان پژوهشگر تاثيرگذار در حوزه علم و شناسايي سهم توليدات علمي زنان پژوهشگر در پيشبرد علم در جمهوري اسلامي ايران در روز شنبه 28 مرداد ماه برگزار مي‌شود.

جايزه زنان در علم جايزه‌اي است که به زنان پژوهشگر علم که در زمينه گسترش مرزهاي دانش، خدمت به گسترش ارزش‌هاي اجتماعي و در راستاي توسعه پايدار فعاليت شاخصي داشته باشند، اهدا مي‌شود. داوطلبان بايد فعاليت شاخصي در عرصه‌هاي علمي فراتر از وظايف شغلي خود و به شکل غيررسمي در سطح جامعه داشته باشند.

شناسايي، معرفي، تشويق و حمايت زنان پژوهشگر تاثيرگذار در حوزه علم و شناسايي سهم توليدات علمي زنان پژوهشگر در پيشبرد علم در جمهوري اسلامي ايران هدف اهداي اين جايزه است و زنان پژوهشگر فعال در حوزه علم مي‌توانند نامزد دريافت اين جايزه شوند.

همچنين عملکرد فرد انتخاب شده بايد در زمينه مورد نظر ابتکاري و فراتر از فعاليت‌هاي موجود در آموزش رسمي کشور باشد. اين جايزه به زنان پژوهشگري تعلق مي‌گيرد که در زمان اعلان فراخوان در قيد حيات باشند.

دکتر اکرم قديمي دبير اجرايي جايزه زنان در علم با بيان اينکه در اين دوره از جايزه زنان در علم حدود 250 نفر شرکت کردند، گفت: پس از داروي از اين تعداد 216 نفر واجد شرايط شرکت در اين رويداد تشخيص داده شدند.

به گفته وي از اين تعداد 28 استاد تمام، 41 دانشيار، 63 استاديار و 84 نفر کارشناس و مربي هستند.

در جايزه زنان در علم که در سالن قلم کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود، برگزيدگان رتبه‌هاي اول تا سوم و همچنين يک نفر به عنوان برگزيده جوان معرفي خواهند شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4985/زنان-نخبه-علمي-ايران-28-مرداد-تجليل-مي‌شوند
بستن   چاپ