ایرانیان جهان
معرفي 12 محصول نانو فناوري صنعت ساخت‌وساز در نمايشگاه صنعت ساختمان
شنبه 21 مرداد 1396 - 1:15:21 PM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- هفدهمين نمايشگاه صنعت ساختماني در حالي از امروز آغاز به کار ‌کرد و تا روز 24 مردادماه جاري ادامه دارد که در آن 6 شرکت‌ فعال در زمينه فناوري نانو حضور دارند.

يکي از محصولات عرضه شده در اين نمايشگاه «پروفيل در و پنجره UPVC حاوي نانوذرات» است. PVC معمولي  يک پلاستيک سبک و محکم است که در صنعت ساحتمان‌سازي به کار مي‌رود اما استفاده از نانوذرات به طور قابل توجهي سختي و استحکام آن را بهبود مي‌بخشد. اين محصول علاوه‌ بر اينکه در توليد قاب‌ پنجره‌هاي دوجداره استفاده مي‌شود، در دندانپزشکي و  توليد لوله نيز کاربرد دارد.

«نانو امولسيون ايجادکننده پوشش آبگريز» از ديگر محصولاتي است که در نمايشگاه صنعت ساختمان ارائه ‌شده است. نانوسيل الوان بر پايه سيلان/سيلوکسان در اندازه‌هاي نانو است که به عنوان پوشش آبگريز کاربرد است. استفاده از اين محصول به عنوان پوشش ضد آب و لک در سطوح معدني متخلخل و جاذب در صنايع ساختماني از جمله آثار باستاني و هنري رايج است.

«لوله و اتصالات فاضلابي سه لايه بي‌صدا» مشکل عايق‌سازي صوتي سيستم فاضلاب ساختمان‌هاي بلند مرتبه را که يکي از مشکلات مهم مهندسان تأسيسات و معماري است برطرف کرده است. اين محصول در نمايشگاه صنعت ساختمان معرفي شد.

«نانو کفپوش اپوکسي مقاوم به سايش» که قابل کاربرد در صنايع دارويي/شيميايي، پارکينگ خودروها، مکانهاي تجاري و مسکوني، اتاق‌هاي تميز و مکان‌هاي بهداشتي، محيط‌هاي صنعتي، سالن‌هاي توليد، صنايع غذايي و نوشيدني است نيز در نمايشگاه صنعت و ساختمان حضور دارد.

«دستگاه صنعتي لايه نشاني به روش قوس کاتدي» که براي ايجاد پوشش‌هاي نانو ساختار سخت و مقاوم، اپتيکي و تزئيني بر روي فلزات شيشه و سراميک‌ها به کار مي‌رود، از ديگر دستاوردهاي محققان کشور است که در اين نمايشگاه عرضه شده است.

محصول «کفپوش بتني نانو» نيز در اين نمايشگاه عرضه شد. بتن آماده، کفپوش بتني، جدول بتني، تيرچه بتني، بلوک سبک بتني، و موانع ترافيکي از جمله محصولات  اين حوزه است که به نمايش درآمد. عمر، دوام و مقاومت در برابر سولفات و کلريد از جمله ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين محصولات به شمار مي‌رود.

علاوه‌بر اين محصولات محصولاتي نظير کاشي ضد لک، بتن سبک سازه‌اي، شيشه‌هايي با ويژگي‌هاي منحصر به فرد، رنگ خود تميز شونده، رنگ ترک، کاشي و سراميک آنتي باکتريال، لوله و اتصالات، چسب دو جزئي و لاک اکريليک در غرفه ستاد نانو در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته ‌شده است.

علاقمندان مي‌توانند با حضور در غرفه ستاد ويژه توسعه فناوري نانو در سالن 10-11 غرفه 135 از اين محصولات بازديد کنند. اين نمايشگاه از 21 تا 24 مرداد ماه در محل نمايشگاه بين المللي تهران داير مي‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4963/معرفي-12-محصول-نانو-فناوري-صنعت-ساخت‌وساز-در-نمايشگاه-صنعت-ساختمان
بستن   چاپ