ایرانیان جهان
شامپو داروي گياهي براي پوستهاي زخمي و ملتهب توليد شد
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 1:43:17 PM
مهر

سرزمين ايرانيان- دکتر سيد صدر الدين نبوي مدير عامل يک شرکت دانش بنيان در پارک علم و فناوري دانشگاه تهران اظهار داشت: ما در اين شرکت بعد از يکسال و نيم فعاليت مستمر موفق شديم اولين شامپو داروي گياهي کشور را فرموله و در سازمان غذا و دارو ثبت کنيم و آن را به توليد انبوه برسانيم.

وي با بيان اينکه توليد اين نوع شامپوي گياهي يک نياز مبرم داخلي به شمار مي رود، افزود: تاکنون افراد داراي زخم و التهابات منتشر در سرو بدن هيچ شوينده اختصاصي  براي شستشو در اختيار نداشتند مثلا افرادي که زخم بستر يا اگزما، کهير يا اکنه در سراسر سر و بدن خود دارند مجبور بودند از شامپو بچه يا نظير آن براي شستشو استفاده کنند.

نبوي تاکيد کرد: از اين رو در صدد آمديم شامپوي گياهي با پي اچ ٥.٥ و عدد زئين ٦٥ براي کليه پوستهاي زخمي و حساس و حتي نوزادان به توليد برسانيم.

وي با بيان اينکه اين شامپو از مواد موثره بابونه آلماني و گل هميشه بهار توليد شده است، گفت: به دليل وجود اين مواد علاوه بر اينکه يک شوينده است درمان هم مي کند.

وي ادامه داد: مي توان از اين شامپو براي شستشوي پوست معمولي سر و بدن استفاده کرد.

نبوي با بيان اينکه در حال حاضر اين شامپو دارو در حال توزيع در داروخانه هاي سراسر کشور است و داروخانه ها مي توانند با تماس با شرکتهاي پخش اين محصول را در اسرع وقت جهت بيماران تهيه کنند، عنوان کرد: اين محصول در اداره داروهاي طبيعي در سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت ثبت دارويي شده و مجوز ساخت و توليد انبوه دريافت کرده است.

وي خاطر نشان کرد: با توليد اين شامپو بيماران ديگر نياز به ساير شوينده ها جهت شستشو و درمان زخم ها والتهابات سر و بدن خود نخواهند داشت.

اين شامپو دارو در سومين جشنواره سراسري داروهاي گياهي که با حضور کليه شرکتهاي توليد کننده توسط معاونت علم و فناوري رياست جمهوري برگزار شد عنوان محصول دانش بنيان برگزيده دو سال اخير کشور را کسب کرد

http://www.ilandnews.ir/fa/News/4954/شامپو-داروي-گياهي-براي-پوستهاي-زخمي-و-ملتهب-توليد-شد
بستن   چاپ