ایرانیان جهان
شلوارهاي ورزشي نانويي به بازار رسيد
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 2:04:49 PM
مهر
سرزمين ايرانيان- بررسي محصولات نانو و ارائه تاييديه نانو مقياس به آنها از جمله فعاليت هاي مهم ستاد توسعه فناوري نانو از 3 سال گذشته بوده است. در واقع بررسي مواد و محصولات توليد و عرضه‌شده در حوزه فناوري نانو، سبب شفافيت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقاي کيفي اين محصولات و افزايش اعتماد مصرف کنندگان کمک مي‌کند.

يکي از اين محصولات که توسط يک شرکت دانش بنيان به توليد رسيده، شلوار ورزشي آنتي باکتريال بوده که توسط يک شرکت دانش بنيان به توليد رسيده است.

اکثر انسان‌ها پس از استفاده از البسه‌هاي ورزشي، پس از تعريق دچار خارش‌هاي پوستي، حساسيت پوستي، قرمزي پوست و بوي بد مي‌شوند. از اين رو طي سال‌هاي اخير برخي از شرکت‌هاي فعال در صنعت نساجي به توليد البسه ورزشي ضدباکتري پرداخته‌اند.

استفاده از فناوري نانو به‌عنوان يکي از ابزارهاي قوي در اين زمينه به بهبود اين وضعيت کمک کرده است، به‌ طوري که اکنون مي‌توان توسط نانوذرات نقره مانع از رشد انواع مختلفي از باکتري‌هاي شناخته شده در اثر تعريق شد.

شلوار ورزشي آنتي باکتريال نانو از نخ‌هاي پلي‌آميدي حاوي نانوذرات نقره به توليد رسيده و در بازار موجود است. اين شلوارهاي آنتي باکتريال با فناوري نانو از ستاد ويژه توسعه فناوري نانو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تاييديه نانو مقياس را دريافت کرده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4946/شلوارهاي-ورزشي-نانويي-به-بازار-رسيد
بستن   چاپ