ایرانیان جهان
اعلام آمادگي ايران براي همکاري با تايلند در زمينه امنيت سايبري
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 1:32:10 PM
مهر
سرزمين ايرانيان- محمود واعظي با پيچت دورونگ کاوروج وزير اقتصاد ، ديجيتال و جامعه تايلند که به ايران سفر کرده است، ديدار و گفتگو کرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات کشورمان در اين ديدار، حوزه هاي فناوري اطلاعات، امنيت سايبري و استارتاپ ها را براي همکاري مشترک با کشور تايلند مناسب ارزيابي کرد و با اشاره به قدمت 400 ساله روابط ايران و تايلند گفت: در سفر به تايلند مذاکراتي انجام شد و براساس اين مذاکرات سندي تهيه شده است که با حضور مقامات بلند پايه دو کشور امضا مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه صنعت فناوري اطلاعات در ايران و تايلند گسترش يافته است، اظهار داشت : آمادگي کامل داريم در زمينه امنيت سايبري، حوزه نرم افزار و سخت افزار و IT با کشور تايلند همکاري داشته باشيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، پژوهش را يکي ديگر از زمينه هاي همکاري با تايلند عنوان کرد و افزود: وزارت ارتباطات در اين حوزه صاحب پژوهشگاه بزرگي است و همچنين دانشگاههاي معتبري در کشور وجود دارد.

واعظي استارتاپ ها را زمينه ديگر همکاري دو کشور دانست و تصريح کرد : ايران در حوزه کسب و کارهاي الکترونيکي در سال گذشته موفق به ايجاد 100 هزار شغل شده است و آمادگي همکاري و تبادل تجربيات در اين حوزه را با کشور تايلند داريم.

وي با بيان اينکه همکاري در زمينه پست به دليل قدمت دو کشور، مساعد ارزيابي مي شود گفت: بايد براي همکاري هاي پستي دو کشور سند مجزايي تهيه شود. همچنين تبادل محصولات از طريق تجارت الکترونيک باعث نزديکي مردم دو کشور به يکديگر خواهد شد.

وزير ارتباطات کشورمان، تجارت ، صنعت و انرژي را از ديگر زمينه هاي همکاري بين دو کشور بيان کرد و تاکيد داشت: ايران در آينده 200 ميليارد دلار در نفت ، گاز و پتروشيمي سرمايه گذاري مي کند و در اين زمينه قراردادي به مبلغ 12 ميليارد دلار با شرکت توتال منعقد شد. در همين حال مذاکرات خوبي با چيني ها و برخي کشورهاي اروپايي ، کره جنوبي ، روسيه و همچنين آمريکا داشته ايم و فرصتي هم در اختيار کشور تايلند قرار دارد تا بتواند در اين زمينه نيز با ايران همکاري کند.

واعظي در پايان ديدار با وزير اقتصاد ، ديجيتال و جامعه تايلند ، به نمايندگي از رئيس جمهور ايران از نخست وزير تايلند براي حضور در ايران دعوت کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4935/اعلام-آمادگي-ايران-براي-همکاري-با-تايلند-در-زمينه-امنيت-سايبري
بستن   چاپ