ایرانیان جهان
حضور دانشجويان عراقي در ايران تقويت‌کننده روابط دو ملت است
دوشنبه 9 مرداد 1396 - 1:06:41 PM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- حجت‌الاسلام مهدي صالحي در جشن دانش‌آموختگي 130 دانشجوي عراقي دانشگاه فردوسي مشهد، اظهار کرد: بسيار خرسنديم که امروز علي‌رغم تمام تحريم‌هاي جهاني و فشارهاي جبهه‌ سلطه و استکبار که در عرصه‌ سياسي، اقتصادي و نظامي وجود دارد، ارتباط دو ملت ايران و عراق روز به روز جهش بيشتري يافته است.

وي با اشاره به اينکه چهار سال تحصيل دور از وطن يک جهاد است، ادامه داد: در مخيله‌ کسي نمي‌گنجيد دو کشوري که 20 سال گذشته روابط شايسته‌اي نداشتند، امروزه اين چنين هم‌قسم شوند و در مقابل تروريسم جهاني جان خود را فداي يکديگر کنند. امروز نه تنها در عرصه‌ نظامي، بلکه در سطح علمي و فرهنگي اين دو ملت به برادري خود عرق و عمق بيشتري داده‌اند.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه فردوسي مشهد با بيان اينکه امروز افکار و ايدئولوژي‌ها دنيا را اداره مي‌کنند، عنوان کرد: امروزه در دنيا کشورهايي که از نظر فرهنگي بايکديگر تناسب چنداني ندارند، از نظر سياسي هم‌عقيده مي‌شوند؛ چه بسا کشورهايي مانند ايران و عراق نه تنها امروز بلکه پيش از اسلام نيز با يکديگر تشابهات فرهنگي داشته‌ و هم‌عقيده بوده‌اند.

صالحي با تاکيد بر اين‌که نگاه به ملت و دولت عراق نگاهي راهبردي است، اگرچه نقايصي هم وجود داشته است، تاکيد کرد: ما اميدواريم علاوه بر ارتباطات سياسي قوي که کشور روسيه با ايران دارد، از نظر علمي نيز ارتباطات روبه رشد و وسيع‌تري داشته باشيم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4922/حضور-دانشجويان-عراقي-در-ايران-تقويت‌کننده-روابط-دو-ملت-است
بستن   چاپ