ایرانیان جهان
ساخت مسلسل الکترومغناطيسي با سرعت شليک 350 کيلومتر در ساعت
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 1:49:37 PM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- "مسلسل الکترومغناطيسي" (EMRG) گلوله‌ها را با يک پالس بزرگ الکترومغناطيسي پرتاب مي‌کند و اين گلوله‌ها به حدي انرژي جنبشي با خود حمل مي‌کنند که قادر خواهند بود اهدافشان را بدون نياز به مواد منفجره زياد تخريب کنند. گفته مي‌شود اين گلوله‌ها قادر به طي مسافت 185 کيلومتري خواهند بود.

چون مسلسل EMRG  نيازي به نيروي محرکه يا بارهاي انفجاري(explosive charge) ندارد، کشتي‌هاي نيروي دريايي کشورها قادر خواهند بود گلوله‌هاي ارزان‌تر و بيشتري حمل کنند و نيازي به انبار مهمات عظيم جهت مقابله به مثل با اقدامات دشمن نخواهند داشت.

گفته مي‌شود "گلوله پرسرعت" (HVP) مورد استفاده توسط مسلسل EMRG، نسل جديدي از گلوله‌هاي هدايت‌شده و  و داراي کشش پايين است که با سيستم‌هاي تسليحاتي ديگر هم سازگار بوده و مي‌توان آن را براي سامانه‌‌هاي ضدهوايي و پشتيباني زميني و همچنين تسليحات ضدکشتي به کار برد.

سيستم قدرت مورد نياز براي اين تفنگ به اندازه کافي کوچک است که مي‌توان آن را در کشتي‌هاي جنگي کنوني و آتي به کار برد. تا به حال، مسلسل فناورانه جديد شليک‌هاي آزمايشي خود را از سر گذرانده گرچه اين شليک‌ها با انرژي نسبتا پاييني انجام شده اند.

گفته مي‌شود ميزان سرعت شليک گلوله و پرتاب انرژي اين تفنگ طي چند مرحله افزايش خواهد يافت و تا ماه سپتامبر به 20 مگاژول و تا سال 2018 به 32 مگاژول خواهد رسيد. يک مگاژول، معادل انرژي يک وسيله نقليه يک تني است که با سرعت 257 کيلومتر در ساعت در حال حرکت است.

چون اين سلاح چندين بار در دقيقه شليک مي‌کند، توسعه‌دهندگان در حال کار بر روي لوله تفنگي هستند که عمر طولاني داشته باشد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4900/ساخت-مسلسل-الکترومغناطيسي-با-سرعت-شليک-350-کيلومتر-در-ساعت
بستن   چاپ