ایرانیان جهان
سرمايه‌گذاري جسورانه کشورهاي اسلامي در نوآوري‌
دوشنبه 2 مرداد 1396 - 2:03:19 PM
مهر
سرزمين ايرانيان- مهدي صفاري‌نيا، رئيس پارک فناوري پرديس گفت: شبکه انتقال و تبادل فناوري دي-هشت از سال 1391 با اخذ مجوز فعاليت خود در سومين نشست وزراي صنعت کشورهاي دي هشت تاکنون فعاليت‌هاي متعددي را براي افزايش همکاري‌هاي فناوري کشورهاي عضو سازمان دي-هشت آغاز کرده است. دبيرخانه اين شبکه مسئوليت ايجاد بستر مناسب همکاري ميان فناوران کشورهاي عضو را برعهده دارد و هر سال نشست‌هاي متعددي را با موضوعات مختلف در حوزه فناوري برگزار مي‌کند.

وي افزود:يکي از موضوعات روز دنياي نوآوري، سرمايه‌گذاري جسورانه در نوآوري‌ها است که نهادهاي اين حوزه با عنوان سرمايه‌گذاران مخاطره پذير (Venture Capital) به سرعت در کشورهاي اسلامي در حال ايجاد و رشد است. از اين رو، دبيرخانه اين شبکه برگزاري اولين نشست از مجموعه نشست­هاي سرمايه‌ گذاري فناوري دي-هشت (Technology Investment Meetings) را با موضوع «سرمايه‌گذاري مخاطره پذير» در مهرماه سالجاري (اکتبر 2017) برگزار خواهد کرد».

صفاري‌نيا درخصوص اهداف اصلي اين نشست گفت: آشنايي صندوق‌هاي مخاطره‌پذير کشورهاي اسلامي با يکديگر، انتقال تجربيات، بررسي مدل‌هاي روز سرمايه گذاري در نوآوري‌ها و مديريت سرمايه­پذيران در صندوق‌هاي مخاطره‌پذير از محورهاي اصلي است و انتظار داريم توافق درخصوص سرمايه گذاري مشترک، يکي از خروجي­هاي اين نشست باشد.

وي همچنين افزود: در نظر داريم با دستاوردهاي مورد انتظار از اين نشست، بتوانيم نشست‌هاي سال‌هاي آينده اين رويداد را با حضور شرکت‌هاي نوآور نوپا و سرمايه‌گذاران فعال از کشورهاي عضو برگزار کنيم و فضاي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در نوآوري را در بين کشورهاي مسلمان ايجاد کنيم.

دبير شبکه انتقال و تبادل فناوري دي-هشت گفت: اميدواريم اين نشست بتواند در رسيدن به اهداف خود با موفقيت عمل کند و برنامه‌هاي طراحي شده براي اين نشست براي صندوق‌هاي مخاطره‌پذير کشورها مفيد و موثر باشد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4886/سرمايه‌گذاري-جسورانه-کشورهاي-اسلامي-در-نوآوري‌
بستن   چاپ