ایرانیان جهان
توسعه رشته‌هاي دانشگاهي جديد در عراق توسط دانشگاه فردوسي
شنبه 31 تير 1396 - 7:45:24 AM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- دکتر کافي رئيس دانشگاه فردوسي مشهد در اين ديدار که در وزارت آموزش عالي و تحقيقات علمي عراق با حضور دکتر صلاح فتلاوي مدير کل بورس وزارت آموزش عالي عراق انجام شد، با اشاره به پيشينه درخشان علمي و فرهنگي و تاريخي دو منطقه خراسان و بغداد در جهان بر ضرورت روابط علمي ميان اين دو منطقه براي دستيابي به قله‌هاي دانش و معرفت تاکيد کرد.

وي  با معرفي دانشگاه فردوسي مشهد و جايگاه برتر آن در ايران و بهبود اين جايگاه در سطح بين‌الملل، آمادگي دانشگاه فردوسي مشهد را براي تعامل با دانشگاه‌ها، استادان و دانشجويان عراقي در بخش‌هاي آموزشي و پژوهشي اعلام کرد. ايشان نگاه دانشگاه فردوسي مشهد به بيش از 700 دانشجوي عراقي را بر پايه سرمايه علمي و انساني عراق و ايران عنوان نمود و برخي از خدمات دانشگاه فردوسي مشهد را به دانشگاه‌ها و دانشگاهيان عراقي از جمله کارگاه يک ماهه بيوتکنولوژي، سه دوره دانش افزايي زبان و ادبيات فارسي، فراهم کردن شرايط مناسب اقامتي، ورزشي، آموزشي و پژوهشي را مطرح نمود.

دکتر عبدالرزاق عيسي وزير آموزش عالي و تحقيقات علمي جمهوري عراق نيز نام دانشگاه فردوسي مشهد را براي استادان و دانشجويان کشور عراق شناخته شده دانست و از دانشگاه فردوسي مشهد براي مهيا کردن زيرساخت‌هاي مناسب آموزشي، پژوهشي و رفاهي تشکر کرد. وزير آموزش عالي عراق به ضرورت روابط علمي و دانشگاهي ميان دو کشور عراق و ايران تاکيد کرد و رشد دانش در ايران را بسيار مهم و قابل توجه دانست.

دکتر عبدالرزاق عيسي از رئيس دانشگاه فردوسي مشهد درخواست کرد زمينه توسعه رشته‌هاي دانشگاهي جديد را در کشور عراق فراهم آورد. همچنين ايشان از دانشگاه فردوسي مشهد براي تاسيس رشته زبان و ادبيات فارسي در دانشگاه کوفه عراق را خواستار شد.

به نقل از روابط عمومي دانشگاه فردوسي مشهد، در اين نشست که دکتر محمدرضا هاشمي، معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي و دکتر احسان قبول، رئيس مرکز آموزش زبان فارسي به غير فارسي زبانان نيز حضور داشتند، دکتر فتلاوي از دانشگاه فردوسي مشهد به دليل فراهم کردن شرايط مناسب آموزشي و رفاهي براي دانشجويان عراقي و نيز شفافيت و سهولت پذيرش از وي تشکر کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4875/توسعه-رشته‌هاي-دانشگاهي-جديد-در-عراق-توسط-دانشگاه-فردوسي
بستن   چاپ