ایرانیان جهان
افزايش چشمگير سفر روساي دانشگاه‌هاي خارجي به کشور
سه شنبه 27 تير 1396 - 3:19:52 PM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- دکترحسين سالار آملي با اعلام اين خبر اظهار داشت: مهرماه امسال اولين نشست روز علم ايران و آلمان در دانشگاه علم و صنعت آغاز مي‌شود و به مدت 2 روز گروهي از استادان برجسته و مسئولان علمي نهادهاي آلمان و گروهي از مسئولان علم و فناوري کشورمان براي نزديکي جامعه علمي ايران و آلمان و شناخت بيشتر از يکديگر در اين نشست شرکت مي کنند.

قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل در ادامه گفت: ساختار اجرايي جديدي در وزارت علوم براي توسعه همکاري هاي علمي بين المللي در حال اجرا است که براساس آن، براي همکاري علمي با هر کشور خارجي، يکي از دانشگاه‌هاي کشور به عنوان نقطه تماس و محور هماهنگي ساير دانشگاه هاي متقاضي همکاري با آن کشور معرفي مي شوند که با اين اقدام شاهد تسهيل اموردر همکاري هاي علمي بين المللي خواهيم بود.

دکتر سالار آملي افزود: با توجه به حجم گسترده همکاري‌هاي علمي بين المللي و افزايش روز افزون آن، برنامه وزارت علوم واگذاري بسياري از امور اجرايي در حوزه بين الملل به دانشگاه ها و افزايش نقش آن‌ها در همکاري هاي علمي بين المللي است.

قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل خاطرنشان کرد: مطالعات کارشناسي ساختار جديد، در طول يک سال گذشته انجام شد و هم اکنون در حال واگذاري تدريجي امور اجرايي وزارت علوم در حوزه بين الملل به دانشگاه‌ها هستيم که وزارت علوم در اين زمينه نقش سياستگذاري و نظارت را برعهده خواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه در سال 1392 تعداد 760 استاد دانشگاه و محقق خارجي در ايران حضور يافته بودند، گفت: اين تعداد در سال 95 به دو هزار و هشتاد و شش نفر افزايش يافت که پاسخگويي به اين رشد همکاري هاي علمي بين المللي، نيازمندساختار جديدي است که در آن از همه ظرفيت دانشگاه‌هاي کشور استفاده شود.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دکتر سالار آملي تاکيد کرد: در فرآيند جديد، از ظرفيت عظيم گروه هاي آموزشي، اعضاي هيئت علمي و کارکنان دانشگاه ها براي توسعه همکاري هاي علمي بين المللي استفاده خواهد شد و بدنه دانشگاه ها مسئوليت اصلي اجراي امور اين حوزه را در کشور بر عهده خواهند داشت.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4860/افزايش-چشمگير-سفر-روساي-دانشگاه‌هاي-خارجي-به-کشور
بستن   چاپ