ایرانیان جهان
تماس صوتي تلگرام رفع فيلتر نمي شود
دوشنبه 26 تير 1396 - 1:37:54 PM
مهر
سرزمين ايرانيان- محمود واعظي امروز در حاشيه مراسم افتتاح پروژه هاي شرکت مخابرات ايران در آستانه راه اندازي فاز سوم شبکه ملي اطلاعات در جمع خبرنگاران در مورد آخرين وضعيت تصميم براي توقف فروش اينترنت حجمي و ارائه اينترنت پرسرعت گفت: بحث مفصلي در اين زمينه صورت گرفته است و شبهه اي که هم اکنون وجود دارد اين است که در صورتي که اينترنت کاملا نامحدود شود تقاضا براي آن زياد شده و فعاليت زياد ممکن است باعث شود ظرفيت شبکه انتقال کشور پاسخگوي اين حجم تقاضا نباشد. بر اين اساس ممکن است نياز به توسعه در حوزه شبکه انتقال زيرساخت داشته باشيم.

وزير ارتباطات گفت: در اين زمينه جلسه اي توسط مديرعامل شرکت زيرساخت  و مديرعمل شرکت مخابرات ايران انجام شده و قرار است نتيجه برنامه ريزي صورت گرفته توسط اين دو شرکت هفته آينده به ما اعلام شود تا بتوانيم بر اساس آن تصميم نهايي را اتخاذ کنيم.

برنامه اي براي رفع فيلتر تماس صوتي تلگرام نداريم

وزير ارتباطات در پاسخ به اين سوال که آيا برنامه اي براي رفع فيلتر تماس صوتي تلگرام وجود دارد، گفت: خير برنامه اي نداريم.

واعظي توضيح داد: چرا اصرار داريد سرويسي براي شرکت هاي خارجي ايجاد کنيم در حالي که مخابرات و اپراتورهاي موبايل مي توانند اين سرويس را ارائه دهند. قرار نيست اين شرکت ها ورشکسته شوند.

تعرفه تلفن و موبايل گران نمي شود

وزير ارتباطات بر موضوع پيشنهاد افزايش تعرفه نرخ هاي مخابراتي که از سوي مخابرات مطرح شده بود نيز گفت: هيچ گونه قصدي براي افزايش تعرفه ها در حوزه تلفن ثابت، اينترنت و موبايل نداريم.

خدمات پرداخت در شبکه هاي اجتماعي خارجي ممنوع است

واعظي در مورد خدمات پرداخت و تبليغات در شبکه هاي اجتماعي خارجي همچون تلگرام گفت: طبق مصوبات قانوني هر گونه خدمات پرداخت و تبليغات در شبکه هاي اجتماعي خارجي ممنوع است و اين تصميم در راستاي حمايت از شبکه هاي اجتماعي داخلي گرفته شده است.

وي افزود: در مقابل به شبکه هاي اجتماعي داخلي اين فرصت را داده ايم که اگر سه ميليون کاربر داشته باشند  امتياز تبليغات دارند و در صورتي که پنج ميليون کاربر داشته باشند  امتياز پرداخت به آنها خواهيم داد.

وزير ارتباطات ادامه داد: هدف نهايي اين است که تمامي فعل و انفعلات مالي و تبليغاتي در بستر موبايل از طريق شبکه هاي اجتماعي داخلي باشند و کوچکترين امتيازي به شبکه هاي اجتماعي خارجي نمي دهيم.

به گفته واعظي در دنيا نيز شبکه هاي اجتماعي توسط دولت ها راه اندازي نمي شود بلکه با حمايت دولت و از طرق بخش خصوصي، دانشگاه ها و شرکت هاي دانش بنيان ها گرفته و اقتصادي مي شود.

بسته‌هاي اينترنت براي مردم اقتصادي مي‌شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين در اين مراسم با اشاره به اينکه اولويت کشور، تحقق شبکه ملي اطلاعات است، اضافه کرد: اين‌طور نيست که بگوييم اين شبکه در يک سال به اتمام مي‌رسد، بلکه ايده‌ها، نوآوري و توليد محتوا در اين شبکه ادامه دارد و شبکه ملي اطلاعات هميشه در حال تکميل خواهد بود.

واعظي با اشاره به اينکه برخي بررسي‌ها نشان مي‌دهد ظرف يک سال گذشته ترافيک محتواي داخلي حتي تا 20 برابر نيز رشد داشته است، گفت: مخابرات و اپراتورها بايد بسته‌هاي ارائه خدمات در بستر شبکه ملي اطلاعات را به گونه‌اي تعريف کنند که قيمت آن براي مردم اقتصادي باشد.

وي با تأکيد بر اينکه نبايد به گونه‌اي باشد که هزينه خدمات IT از سبد خانوار حذف شود، گفت: بسته‌هاي اينترنت را بايد طوري تعريف کنيم که براي مردم استفاده از آن اقتصادي شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات خطاب به مسئولان مخابرات و اپراتورهاي تلفن همراه تصريح کرد: ممکن است اين اقدام در کوتاه مدت باعث کاهش درآمد براي شما شود اما در صورتي که مردم از اين خدمات استفاده کنند، به طور قطع با افزايش درآمد در دراز مدت همراه خواهيد بود.

واعظي از مخابرات و اپراتورهاي موبايل خواست با يک نوآوري و تعريف بسته‌هاي مختلف اينترنت، مجموعه متنوع از بسته‌هاي مختلف اينترنت را به صورت تلفيقي از صوت و ديتا براي مردم تعريف کنند.

وي ادامه داد: در صورتي که قيمت اين خدمات گران باشد، مردم مجبورند از شبکه‌هاي اجتماعي خارجي که سرويس تماس صوتي دارند، استفاده کنند؛ پس بهتر است که ما خودمان شرايطي فراهم کنيم تا مردم دنبال تماس صوتي شبکه‌هاي اجتماعي نروند.

واعظي گفت: در مورد تعرفه‌هاي تلفن و اينترنت نبايد کاري کنيم که به مردم فشار بيايد، بلکه معتقديم که مخابرات مي‌تواند با ارائه بسته‌هاي متنوع در اين بازار بزرگ از خدمات خود سود هم برده و براي توسعه آينده سرمايه‌گذاري کند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص حمايت دولت از شرکت مخابرات ايران نيز گفت: ما حاضريم هر کاري براي توسعه مخابرات انجام دهيم و به عنوان سهامدار اين شرکت، قول حمايت براي سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌دهيم.

وي همچنين قول داد که با وزير نيرو براي حل مشکل قيمت برق مصرفي ديتاسنترهاي داخلي وارد مذاکره شود.

واعظي با اشاره به تحولات مثبت صورت گرفته در شبکه مخابراتي کشور در بخش دسترسي و زيرساخت گفت: اگرچه در يک مقطعي به دليل قديمي بودن شبکه و نيز حجم کم سرمايه‌گذاري، مخابرات با مشکلاتي مواجه بود؛ اما امروز شاهد تحولات مثبتي در اين شبکه هستيم و همانطور که مخابرات‌هاي دنيا با ارائه خدمات ارزش افزوده در حال پوست انداختن هستند، مخابرات ايران نيز وارد يک دوره جديد از تکنولوژي شده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از مخابرات ايران خواست با توجه به اينکه تمامي اپراتورهاي ارائه‌دهنده خدمات در کشور وابسته به شبکه مخابراتي هستند، اجازه استفاده از اين ظرفيت و پتانسيل را به اين اپراتورها بدهد.

وي تصريح کرد: تحقق بيش از 100 هزار شغل در ICT و راه‌اندازي کسب و کارهاي اينترنتي بدون اين مهم، ممکن نخواهد بود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4854/تماس-صوتي-تلگرام-رفع-فيلتر-نمي-شود
بستن   چاپ