ایرانیان جهان
سوخت‌ زيستي؛ راهکاري براي کنترل مصرف سوخت‌هاي فسيلي در کشور
چهارشنبه 21 تير 1396 - 1:28:26 PM
ايسنا
سرزمين ايرانيان- ميثم طباطبايي با اشاره به ضرورت استفاده از سوخت‌هاي زيستي در کشور، افزود: با توجه به مصرف بالاي سوخت در کشور، استفاده از سوخت‌هاي زيستي ضروري است؛ چرا که کمک مؤثري به مسؤولان در زمينه کنترل مصرف سوخت‌هاي فعلي خواهد بود.

وي ادامه داد: از 70 سال قبل سوخت‌هاي زيستي در دنيا مورد استفاده قرار ‌گرفته است، ولي در ايران هنوز در زمينه استفاده از اين نوع سوخت‌ها به توافق نرسيده‌ايم.

طباطبايي با بيان اينکه با توجه به مصرف بالاي سوخت در کشور تا چند سال آينده، ديگر نمي‌توانيم نفت صادر کنيم، خاطرنشان کرد: به اين ترتيب مصرف و توليد نفت در کشور يکسان خواهد شد، از اين رو اميدواريم اين موضوع  زنگ خطر را براي مسؤولان به صدا درآورد و به سمت سوخت‌هاي جايگزين حرکت کنيم.

رئيس کميته سوخت‌هاي زيستي کارگروه بيوتکنولوژي محيط زيست ستاد توسعه زيست‌فناوري، يادآور شد: افزايش 4.5 درصدي مصرف سوخت در کشور گوياي بالا بودن مصرف انرژي است و اگر براي اين موضوع فکري نشود، قطعا کشور در آينده در زمينه سوخت با مشکل مواجه خواهد شد.

وي، ميزان بنزين و گازوئيل روزانه در ايران را 60 ميليون ليتر ذکر کرد و ادامه داد: اين ميزان به اندازه کل مصرف اتحاديه اروپا است.

طباطبايي با بيان اينکه به آينده انجمن سوخت‌هاي زيستي ايران اميدوار هستيم، اظهار اميدواري کرد با تشکيل انجمن سوخت‌هاي زيستي و اجرايي شدن اهداف تعيين شده براي آن، بتوان مصرف سوخت در کشور را بهينه و سوخت‌هاي زيستي را وارد چرخه سوخت مصرفي کشور کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4836/سوخت‌-زيستي؛-راهکاري-براي-کنترل-مصرف-سوخت‌هاي-فسيلي-در-کشور
بستن   چاپ