ایرانیان جهان
استفاده از شست مصنوعي روي دست سالم!
شنبه 17 تير 1396 - 7:56:47 AM
ايسنا
براي همه ما پيش‌آمده که برخي مواقع به يک دست اضافي براي انجام کارهاي خود نياز داشته‌ باشيم و يا وجود يک انگشت اضافه بسيار برايمان کمک‌کننده باشد.

اکنون "دنيله کلود"، دانشمند انگليسي يک پروتز شست هوشمند طراحي کرده است که نشان مي‌دهد چگونه اعضاي مصنوعي مي‌توانند نقشي بيش از تنها يک جايگزين براي عضو قطع شده را ايفا کرده و توانايي‌هاي انسان را گسترش دهند.

هدايت اين ربات از طريق پا انجام مي‌گيرد و در واقع شست سوم فرد مي‌شود. ربات شست متقارن شست طبيعي تعبيه شده و نيروي خود را از يک موتور که مانند يک ساعت مچي روي مچ دست بسته مي‌شود، مي‌گيرد. سپس توسط دو حسگر فشار که زير پاي شخص قرار گرفته، فرمان گرفته و از طريق بلوتوث اين فرامين را به ربات منتقل مي‌کند.

خانم "کلود" هدف خود از اين طراحي را تغيير نگرش مردم نسبت به پروتزهاي مصنوعي اعلام کرده است. وي مي‌خواهد مردم پروتزهاي مصنوعي را چيزي بيش از جايگزين‌هاي ساده براي اعضاي قطع‌شده بدن دانسته و به اين که اين پروتزها قابليت ابراز توانايي‌هاي بالقوه انسان را دارند، آگاه شوند.

اين ربات انجام بسياري از کارهاي شخص را بهبود مي‌بخشد. به عنوان مثال در ورق زدن کتاب و نواختن آلات موسيقي نظير گيتار بسيار کمک‌کننده است و در کل اين ربات شگفت‌انگيز روش‌هاي عجيبي را براي استفاده و ارتباط با اشياي معمولي ممکن مي‌کند.

همين‌طور که بشر به سمت آينده‌اي فرا انساني در حرکت است، ايده‌هايي اين چنيني، نمايي جذاب از تکامل بدن توسط ربات‌ها و انجام کارهايي که تا به حال قادر به انجامشان نبوده‌ايم را به ما هديه مي‌دهد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4802/استفاده-از-شست-مصنوعي-روي-دست-سالم!
بستن   چاپ