ایرانیان جهان
هيات آلماني اوايل مهرماه وارد تهران مي‌شود
چهارشنبه 14 تير 1396 - 1:02:37 PM
ايسنا

دکتر سالار آملي با اعلام اين خبر اظهار کرد: هيات‌ آلماني به منظور شناخت عمده توانمندي‌ها، ظرفيت‌ها، پتانسيل‌هاي علمي آموزشي ايران و در نهايت شروع همکاري‌هاي جديد بين دو کشور  اوايل مهر ماه به ايران سفر خواهند داشت. به همين مناسبت نيز روزي با عنوان " روز علم" در دانشگاه علم و صنعت برگزار مي‌شود.

وي در ادامه تصريح کرد: در اين مراسم روساي حدود 15 نهاد مهم از کشور آلمان و 15 نهاد از ايران به همراه روساي تعدادي از دانشگاه‌هاي دو کشور حاضر مي‌شوند تا بتوانند زمينه‌ همکاري‌هاي مشترک را سازماندهي کنند.

قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل همچنين گفت: ديدار هيات ايراني و آلماني در راستاي ادامه برنامه‌هاي قبلي و بررسي زمينه‌هاي گسترش همکاري‌هاي جديد انجام خواهد گرفت. اما بطور کلي تعريف پروژه‌هاي جديد همکاري،‌ تبادل استاد و دانشجو، برگزاري دوره‌هاي مشترک تحصيلي از مهم‌ترين محورهاي مورد بحث خواهد بود.

دکتر آملي همکاري‌هاي بين المللي علمي و آموزشي کشور در شرايط فعلي را مثبت ارزيابي کرد و افزود: خوشبختانه در هفته جاري نيز بزرگترين هيات علمي فناوري اتحاديه اروپا مرکب از 14 نفر از مديران کل و مسئولان اتحاديه و 22 تن از نمايندگان علمي 22 کشور اتحاديه اروپا، روساي دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشي امروز وارد تهران شدند و با هدف بررسي زمينه‌هاي گسترش فعاليت‌هاي علمي و آموزشي بين جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي عضو اتحاديه اروپا به مدت سه روز در کشور اقامت داشتند.

قائم‌مقام وزير علوم در امور بين‌الملل با تاکيد بر اينکه فعاليت‌هاي علمي آموزشي سال 2017 و برنامه‌هاي سال 2018 به منظور بررسي محورهاي مشخص فعاليت‌ها در کارگروهي از ايران و اتحاديه اروپايي مورد بررسي قرار گرفت، خاطرنشان کرد: مجموعه فعاليت‌هاي ايران و کشورهاي اتحاديه اروپا در چهار محور "تبادل استاد و دانشجو"، "افزايش همکاري‌هاي علمي آموزشي دانشگاه با دانشگاه"، "گسترش همکاري با مرکز تحقيقات اروپا" و همچنين "راه‌اندازي مرکز اروپاشناسي در دانشگاه‌هاي داخل کشور" صورت خواهد گرفت. به طوري که برنامه تبادل استاد و دانشجو و ساير برنامه‌هاي علمي در سال 2018 بين ايران و اتحاديه اروپا افزايش خواهد يافت.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4792/هيات-آلماني-اوايل-مهرماه-وارد-تهران-مي‌شود
بستن   چاپ