ایرانیان جهان
تدريس «مديريت کسب و کار اينترنتي» در دانشگاه علمي کاربردي
سه شنبه 13 تير 1396 - 1:31:47 PM
ايسنا
امروزه کسب و کار و داد وستد در بازار به شدت تحت تأثير اينترنت و وب طراحي و عملياتي شده است.اگرچه در کشور ما اين مهم با تآخير آغاز شده ولي به خوبي قابل مشاهده است که بخش بالايي از دادوستد چه در سطح داخلي و چه در عرصه بين المللي اينترنتي انجام مي يابد و بخش زيادي از بازار ايران تحت تاثير روش هاي جديد با کاربراني جديد شکل گرفته است.

در اين راستا دوره کارشناسي حرفه‌اي مديريت کسب و کار اينترنتي براي تربيت و تامين کارشناسان اين حوزه کاري تدوين و معرفي شد.

اين دوره شامل مجموعه اي از قابليت ها است که دست يافتن به آنها نياز به گذراندن دروس نظري و عملي است که فرد را براي شناسايي نيازهاي مشتريان از طريق راه اندازي سيستم ها ي مجازي، تأمين و راه اندازي بازارهاي اينترنتي، تأمين و ارائه اطلاعات مورد نياز بازارهاي اينترنتي، بازاريابي، ارائه خدمات فروش و معرفي محصولات در شبکه هاي اجتماعي و مديريت واحد ها و بازار هاي اينترنتي آماده مي کند.

از جمله قابليت ها و توانمندي هاي حرفه اي دانش آموختگان اين رشته، مديريت در واحدها و بازارهاي اينترنتي، شناخت و بکارگيري مفاد و قوانين و مقررات مربوط به کسب و کار، تأمين اطلاعات و راه اندازي بازارهاي اينترنتي، تأمين و ارائه اطلاعات مورد نياز در بازار هاي اينترنتي، شناسايي نيازهاي مشتريان از طريق راه اندازي سيستم هاي مجازي، انجام خريد و فروش اينترنتي در سازمان هاي دولتي و غير دولتي، برنامه ريزي و انجام کارهاي فردي و گروهي الکترونيکي در حوزه بازار، بازاريابي، ارائه خدمات فروش و معرفي محصولات در شبکه هاي اجتماعي است.

دانش آموختگان اين رشته مي‌توانند مشاغل بازرگاني، بازاريابي کسب وکار اينترنتي، مدير برنامه ريزي و منابع انساني بازار کسب وکار اينترنتي، مدير خريد و فروش سازمان ها، مدير تأمين اطلاعات و ارتباطات بازارهاي الکترونيکي را احراز کنند.

برخي از دروس تخصصي دوره مديريت کسب و کار اينترنتي شامل بازاريابي اينترنتي، پژوهش هاي اينترنتي، جمع آوري الکترونيکي اطلاعات، مديريت وب، فناوري هاي نوين ارتباطي، زبان تخصصي و مکاتبات انگليسي، تحليل سايت هاي بازرگاني و بازاريابي، تبليغات اينترنتي، قوانين حقوقي و جرايم اينترنتي در تجارت الکترونيک، پروژه تخصصي کسب وکار اينترنتي و آينده نگري در تجارت الکترونيکي است.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه جامع علمي کاربردي، آموزش در محيط کار دوره نيز مشتمل بر 512 ساعت آموزش عملي در محيط کار واقعي خواهد بود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4782/تدريس-«مديريت-کسب-و-کار-اينترنتي»-در-دانشگاه-علمي-کاربردي
بستن   چاپ