ایرانیان جهان
تلاش محققان براي نانوانکپسوله کردن مواد دارويي در يک رويداد چالشي
دوشنبه 12 تير 1396 - 1:33:38 PM
ايسنا
چالش نوآوري «توسعه فرآورده‌ها يا روش‌هاي نانوانکپسوله کردن مواد مغذي و دارويي با کاربرد آرايشي» از سوي کارگروه صنعت و بازار ستاد ويژه توسعه فناوري نانو و با همکاري يکي از موسسات مالي با هدف يافتن راهکارهايي عملياتي براي توسعه فرآورده‌ها و روش‌هاي نانوانکپسوله کردن مواد مغذي و دارويي با کاربرد آرايشي برگزار مي‌شود.

امروزه مصرف‌کنندگان لوازم آرايشي در کشور ما و ساير کشورهاي جهان نسبت به ظاهر و سلامتي خود توجه بيشتري نشان مي‌دهند و به دنبال لوازم آرايشي کارآمدتري هستند. کشور ما نيز دومين مصرف‌کننده لوازم آرايشي در خاورميانه و هفتمين مصرف‌کننده اين محصولات در سطح جهان است. 

بسياري از لوازم آرايشي شخصي حاوي مواد فعال بيولوژيکي هستند که حفاظت از آنها در برابر عوامل محيطي مانند گرما، نور، رطوبت و اکسيژن همواره يکي از چالش‌هاي سازندگان لوازم و مواد آرايشي بوده است. از اين‌رو حفاظت از مواد تشکيل‌دهنده فعال در طول فرايند آماده‌سازي، ذخيره‌سازي و استفاده از محصول نهايي آرايشي ضروري است.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد نانوانکپسوله‌ کردن يکي از راه‌حل‌هاي اساسي براي بهبود حفاظت، انتقال و تاثيرگذاري مواد فعال و روش مطمئني براي رسيدن به هدف مورد نظر در داخل پوست است و در اين راستا ستاد ويژه توسعه فناوري نانو به دنبال روش‌هاي عملياتي براي توسعه «فرآورده‌ها و روش‌هاي نانوانکپسوله کردن مواد مغذي و دارويي با کاربرد آرايشي» است.

طبق اعلام دبيرخانه چالش‌هاي فناوري و نوآوري نانو، ثبت‌‏نام مرحله اول از 10 تيرماه آغاز شده است و تا 15 مردادماه ادامه دارند و متقاصيان مي‌توانند در تاريخ مقرر طرح‌هاي مفهومي اوليه خود را به دبيرخانه چالش ارسال کنند.

طرح‌هاي دريافتي در کميته داوران ارزيابي شده و در نهايت، شرکت‌کنندگان برتر (اعم از فرد يا گروه) به مرحله دوم راه خواهند يافت.

پذيرفته‌شدگان اين مرحله 30 ميليون ريال تسهيلات براي توليد نمونه‌اي آزمايشگاهي و تکميل مستندات فني و اقتصادي دريافت خواهند کرد. برنده نهايي اين چالش جايزه نقدي 100 ميليون ريالي به همراه تسهيلات تجاري‌سازي در صورت انعقاد قرارداد تجاري‌سازي با سرمايه‌گذار دريافت مي‌کند. اين قرارداد شامل تجاري‌سازي فرآورده تا مرحله توليد انبوه به‌ صورت مشترک خواهد بود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/4768/تلاش-محققان-براي-نانوانکپسوله-کردن-مواد-دارويي-در-يک-رويداد-چالشي
بستن   چاپ