ایرانیان جهان
ورود بزرگ ترين هيات علمي و فناوري اتحاديه اروپا به کشور
يکشنبه 11 تير 1396 - 1:21:57 PM
مهر
هيات اتحاديه اروپا در دو نشست متفاوت شامل کار گروه مشترک ايران – اتحاديه اروپا و يک کارگاه آموزشي دو روزه حضور فعال خواهند داشت. بررسي امکان انجام پروژه هاي مشترک و تبادل استاد و دانشجو، از جمله برنامه هايي است که در اين ملاقات ها مورد بحث و تبادل نظر قرار مي گيرد.

نشست مشترک همکاري‌هاي علمي و دانشگاهي ايران و اتحاديه اروپا به ميزباني دانشگاه تهران و با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري و رئيس دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.

در اين نشست دو روزه که روزهاي 12 و 13 تير 1396 از ساعت 9 صبح در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار مي‌شود، بزرگ‌ترين هيأت علمي فناوري اتحاديه اروپا، زمينه‌هاي گسترش فعاليت‌هاي علمي و آموزشي بين جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي عضو اتحاديه اروپا را بررسي مي کنند.

در روز نخست اين نشست بعد از مراسم افتتاحيه، کارگاه نشست همکاري‌هاي آموزش عالي و تحقيقاتي ايران و اتحاديه اروپا و در روز دوم کارگاه نشست‌هاي تخصصي همکاري‌هاي آموزش عالي و تحقيقاتي ايران و اتحاديه اروپا برگزار خواهد شد.

يکي ديگر از برنامه هاي اين هيأت 37 نفره از مسئولان علم و فناوري اتحاديه‌ اروپا و نمايندگان دانشگاه‌هاي اروپايي بازديد از مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه خوارزمي است.

در حاشيه اين بازديد، نشست همکاري‌هاي دانشگاه خوارزمي و اتحاديه‌ اروپا در زمينه مرکز مطالعات اروپا و همچنين نحوه‌ همکاري طرفين در خصوص کرسي مخاطرات محيطي و قطب مطالعات اروپا بررسي مي‌شود.

مرکز مطالعات اروپا در دانشگاه خوارزمي در دي‌ماه 1395 با مصوبه هيأت امناي دانشگاه تأسيس و آغاز به کار کرده و در حال حاضر فعاليت خود را در قالب چهار گروه پژوهشي، مطالعات راهبردي، مطالعات امنيت انساني، مطالعات آب، انرژي و محيط زيست و همچنين مطالعات تکنولوژي نوين انجام مي‌دهد

http://www.ilandnews.ir/fa/News/4762/ورود-بزرگ-ترين-هيات-علمي-و-فناوري-اتحاديه-اروپا-به-کشور
بستن   چاپ