ایرانیان جهان
آمادگي جهاد دانشگاهي براي تامين نيازهاي صنايع نفتي کشور
يکشنبه 11 تير 1396 - 1:06:16 PM
ايسنا
مهندس عطاءالله رباني در حاشيه بازديد مهندس بيطرف، معاون امور پژوهشي وزير نفت از مجتمع تحقيقاتي شهداي جهاد دانشگاهي اظهار کرد: مجموعه جهاد دانشگاهي براي حوزه نفتي در پارک علم و فناوري البرز برنامه مفصلي را تدوين کرده است.

رباني افزود: با توجه به نياز فراواني که در اين حوزه وجود دارد و وابستگي که از گذشته، صنعت نفت کشور را آزار داده است، اين برنامه هم در زمينه مواد مصرفي و شيميايي و هم در حوزه ماشين‌هاي الکتريکي و حوزه حفاري همچون دکل و مته تدوين شده است.

وي به حضور مستمر مديران حوزه نفت کشور در اين مجموعه اشاره کرد و گفت: لازم بود تا مهندس بيطرف به عنوان يکي از مديران جديد وزارت نفت نيز از اين توانايي‌ها بازديد کند و در جريان پتانسيل اين مجموعه قرار گيرد.

رباني با بيان اينکه بازديدهاي مديران وزارت نفت باعث معرفي توانمندي‌هاي جهاد دانشگاهي در حوزه صنعت نفت شده است، تصريح کرد: اميدواريم در خلال اين معرفي‌ها بتوانيم با قراردادهايي که منعقد مي‌شود، نيازمندي‌هاي صنعت نفت کشور را تامين کنيم.

وي به تحريم‌هاي بين‌المللي که در گذشته عليه صنعت نفت کشور وجود داشت، اشاره و اعلام کرد: ممکن است اين وضعيت در آينده نيز وجود داشته باشد، بنابراين بايد با اتکا به توانمندي‌هاي داخلي نياز به خارج را رفع کنيم.

رباني در پايان با بيان اين‌که 89 شرکت فناور در پارک علم و فناوري البرز حضور دارد، گفت: هشت واحد جهاد دانشگاهي و 15 شرکت فناور در اين مجموعه قادر به انجام پروژه‌هايي در حوزه نفت هستند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/4755/آمادگي-جهاد-دانشگاهي-براي-تامين-نيازهاي-صنايع-نفتي-کشور
بستن   چاپ